مقالات

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ویرایش ویدیو در سال 2022

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ویرایش ویدیو در سال 2022

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ویرایش ویدیو در سال 2022:

چه وبلاگ داشته باشید و چه فیلم بسازید، بهترین لپ تاپ ها برای ویرایش ویدئو کار را سریع، در محیط بیرون یا در خانه انجام می دهند. تو این مقاله تصمیم گرفتم. یکی از پرکاربردترین سوالات که مخاطبین عزیز از ما می پرسند. را برای شما عزیزان توضیح می دهم. ان هم چه مشخصات و لپ تاپی برای ویرایش فیلم بخریم. اما بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ویرایش ویدیو در سال 2022 به این معنی است که هرگز مجبور نخواهید بود. منتظر بمانید تا پروژه رندر به پایان برسد. کلمه رندر که میاد. دل هر مونتاژ کاری به لرزه می آید. 

پرکاربردترین سوال مخاطبان را می شود. اینطوری گفت. با تنوع زیاد لپ تاپ موجود در بازار کدام یک برای نیازهای ویرایش ویدیوی من مهمترین هستند؟ پاسخ پردازنده قوی، حافظه رم زیاد و صفحه‌نمایش با کیفیت خوب و وضوح بالا سه گزینه اصلی  برای انتخاب می باشد.  این ویژگی‌های مهم برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ویرایش ویدیو ضروری هستند، اما هشدار داده می‌شود که کارایی بالایی که نیاز دارید ارزان نخواهد بود.

صفحه نمایش بزرگ و زیبا و حافظه زیاد به این معنی است که بهترین لپ تاپ ها برای ویرایش ویدیو بزرگتر از حد متوسط ​​هستند. اگر تمایل دارید در یک مکان مشخص کار کنید، پس این موضوع نباید برای شما مشکلی ایجاد کند. با این حال، اگر دائماً در حال حرکت هستید، ممکن است بخواهید یک لپ‌تاپ کوچک‌تر را انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که با کوچکتر شدن بدنه لپ تاپ، قدرت، عمر باتری و ارگونومی نمایش به شدت به خطر می افتد. یعنی کلا برای کار ویرایش ویدئو سراغ لپ تاپ با مانیتور کوچک نروید. 

 

اگر در مورد چگونگی انتخاب مدل مناسب ویرایش ویدئو خود مطمئن نیستید

در ابتدا بگذارید. هشت مدل از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ویرایش ویدیو در سال 2022 را خلاصه برای شما عزیزان معرفی کنید.

MacBook Pro M1 (16 اینچی، 2021) MacBook Pro 16 اینچی یک دستگاه رویایی ویرایش ویدیو است. …

Razer Blade 15. بهترین برای نمایش محتوای 4K.

ایسوس ROG Zephyrus G15. بهترین برای پخش ویدئو فوق العاده روان.

HP Envy 17. 

Dell XPS 15. 

ایسر کانسپت دی 7.

Acer Predator Helios 300.

Lenovo ThinkPad P15 Gen 2.

 

چگونه بهترین لپ تاپ را برای ویرایش ویدیو را انتخاب کنیم

قیمت Alienware 15 R4

اندازه صفحه نمایش یکی از اولین جنبه هایی است که هنگام جستجوی بهترین لپ تاپ برای ویرایش ویدیو باید در نظر بگیرید. بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو (در برگه جدید باز می شود)، مانند Adobe Premiere Pro، اغلب منجر به تقسیم صفحه نمایش شما به چندین پنجره می شود. کار با نرم افزارهایی مانند این روی یک لپ تاپ کوچک خیلی سریع قدیمی می شود، بنابراین توصیه می کنیم حداقل یک لپ تاپ 15 اینچی را انتخاب کنید. با این حال، هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، فرآیند ویرایش راحت تر خواهد بود. فراموش نکنید که می توانید یک مانیتور ویرایش ویدیوی اضافی نیز دریافت کنید تا به شما کمک کند.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید وضوح صفحه نمایش لپ تاپ شما است. اگر مرتباً فیلم‌های درجه‌بندی رنگی را ویرایش می کنید. پس به کیفیت مانیتور لپ تاپ خود برای فیلم های 4K، 6K یا 8K دقت کنید. 

پردازنده مرکزی لپ تاپ برای ویرایش ویدئو

هنگامی که سایز و  نوع صفحه نمایشی که نیاز دارید را انتخاب کردید، زمان آن رسیده است که اصلی ترین موضوع تاثیر گذار در انتخاب شما برای یک لپ تاپ که تمام نیازهای شما را براورد کند. مطمئنا پردازنده یا CPU می باشد. در مجموع حالا باید بین دو تا تولید کننده اصلی پردازنده انتخاب کنید.  اینتل طیف عالی از تراشه های موبایل 4، 6 و 8 هسته ای (با عنوان Core-i5، i7 و i9) را ارائه می دهد. در همین حال، پردازنده‌های Ryzen AMD نیز قابل تامل هستند، با جدیدترین پردازنده‌های موبایل سری 4000 و 5000 که ثابت کرده‌اند بسیار سریع و به‌طور دلپذیری در مصرف انرژی کارآمد هستند.

رم برای ارائه سرعت ارتباط بین اجزا لپ تاپ ویرایش فیلم بسیار مهم است.

همچنین لازم به یادآوری است که هرچه رم بیشتری داشته باشید، لپ تاپ شما بهتر کار می کند. اگر با محتوای Full HD یا وضوح بالاتر کار می کنید، توصیه می کنیم حداقل از 16 گیگابایت رم استفاده کنید. اما برای حرفه ای ها رم 32 را پیشنهاد میکنم. 

آخرین چیزی که باید در نظر گرفت اتصالات است. به عنوان مثال، یک پورت Thunderbolt 3 به این معنی است که می توانید لپ تاپ ویرایش ویدیوی خود را با یک کارت گرافیک خارجی ست کنید. این بدان معنی است که شما می توانید به قدرت رندر دسکتاپ دست پیدا کنید که برای ویرایش های فشرده تر مفید خواهد بود.

شاید این سوال در ذهن شما بیاید. که گرافیک چقدر مهم و تاثیر گذار است. مطمئنا یک لپ تاپ با مشخصات بالا از یک کارت گرافیک خیلی خوب هم بهره مند می باشد. اما در مونتاژ یا ویرایش فیلم جزو سه عامل اصلی پردازنده، رم و مانیتور نمی باشد. اما داشتن یک گرافیک نسل 3000 RTX  اینتل خیلی می تواند در ارائه تصویر با کیفیت به شما کمک کند. همینطور یک ویرایش گر فیلم به حجم ذخیره بالا هم دائما نیاز دارد. در ادامه مهم ترین سوالات مخاطبان را برای شما جمع بندی کردم. امیدوارم برای شما مفید باشد. 

قیمت لپ تاپ hp omen

اکثر یوتیوبرها  از چه لپ تاپی استفاده می کنند؟

بسیاری از یوتیوب‌برها تصمیم می‌گیرند لپ‌تاپ‌های مک را به دلیل پردازنده قدرتمندتر M1/M2 خود انتخاب کنند، که ضبط و ویرایش ویدیوها را در مقایسه با لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت با پردازنده‌های متوسط ​​بسیار سریع‌تر می‌کند.

آیا Dell G15 برای ویرایش ویدیو خوب است؟

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه اما قدرتمند هستید که می‌تواند برخی از ویرایش‌های جدی ویدیو را انجام دهد، Dell G5 15 SE 2020 ارزش توجه شما را دارد.

چه مقدار رم برای ویرایش ویدیو لازم است؟

32 گیگابایت. این ظرفیت بهینه رمی است که یک کامپیوتر برای ویرایش ویدیو نیاز دارد. 32 گیگابایت به شما امکان ویرایش انواع فایل ها را می دهد و می توانید با فیلم های طولانی تر کار کنید. با 32 گیگابایت رم، می‌توانید چندین برنامه را همزمان اجرا کنید و همچنان بتوانید ویدیوهای خود را به طور موثر ویرایش و پیش‌نمایش کنید.

آیا رایزن برای ویرایش ویدیو بهتر از اینتل  است؟

در حال حاضر، سری‌های AMD Ryzen و Threadripper بهترین پردازنده‌ها برای ویرایش ویدیو هستند. بهترین عملکرد را با سرعتی بالاتر ارائه می دهد و مقرون به صرفه است. اینها انرژی کارآمد هستند و چندین کار را انجام می دهند، زیرا می توانید به 7 پردازنده فوق الذکر که برای ویرایش ویدیو بهترین هستند مراجعه کنید. نسل جدید رایزنها واقعا عالی هستند. درسته گرم می شود. اما کیفیتشون خیلی بهبود پیدا کرده. مطمئنا قیمت مناسب تری هم نسبت به اینتل دارد.

آیا می توان از لپ تاپ های بازی برای ویرایش ویدیو استفاده کرد؟

بنابراین وقتی می‌پرسید آیا لپ‌تاپ بازی برای ویرایش ویدیو نیز مفید است، اگر مشخصات آن کاملاً خوب باشد، پاسخ مثبت است. اگر قبلاً یک لپ‌تاپ بازی قدرتمند دارید، به احتمال زیاد در ویرایش ویدیو نیز کار مناسبی انجام خواهد داد

آیا i7 برای ویرایش ویدیو خوب است؟

واقعیت این است که پردازنده Core i7 اینتل به طور کلی جام مقدس برای ویرایش ویدیو و به طور کلی برای سازندگان محتوا در نظر گرفته می شود. ویرایش ویدیو یکی از کارهای امضایی است که می تواند از تعداد زیادی هسته استفاده کند. اما باید به نسل بالای پردازنده اینتل هم توجه کنید. نسل ده به پائین خیلی نرم افزارهای بروز را پوشش نمی دهد.

قیمت Asus TUF

آیا i3 11th Gen می تواند ویرایش ویدیو را اجرا کند؟

پردازنده های i3 اینتل برای ویرایش ویدیو بهترین نیستند. اما اگر این تنها کاری است که انجام می‌دهید، می‌توانید یک پردازنده i3-12100F را در دست بگیرید، که برای ویرایش ویدیو کار می‌کند. اگر به دنبال یک پردازنده طولانی مدت هستید و مایلید کمی بیشتر هزینه کنید، پردازنده Intel i5-12400 را توصیه می کنم. البته در حد توصیه برای کارهای اماتوری نه خیلی حرفه ای، و گرنه نسل یازده و دوازده  CORE I7 و  CORE I9  خیلی بهتر هستند.

آیا SSD برای ویرایش ویدیو بهتر است؟برای ویرایش ویدئو، SSD یا HDD بهترین است؟

هر دو درایو SSD و HDD برای یک ویرایشگر ویدیو مفید هستند. SSD اگرچه گران‌تر است، اما سریع است و ویرایش و عملکرد پخش ویدیو را افزایش می‌دهد. در حالی که هارد دیسک های با ظرفیت بالا کند اما ارزان هستند، بنابراین برای بایگانی پروژه های ویدئویی تکمیل شده ایده آل هستند

برای ویرایش 4K به چه مقدار رم نیاز دارم؟

بدون شک 32 گیگابایت، حداقل 16 گیگابایت رم برای HD خوب است، اما با ویرایش 4K یا 6K، این حداقل به 32 گیگابایت یا بیشتر می رسد. داده ها باید به سرعت برای CPU و RAM قابل دسترسی باشند، بنابراین سرعت ذخیره سازی بسیار مهم است

آیا AMD بهتر است یا اینتل برای ویرایش؟

در حال حاضر، AMD از نظر پخش زنده و صادرات عملکرد در Premiere Pro در بیشتر موارد قوی تر است. با این حال، پردازنده‌های Core اینتل (مخصوصاً مدل‌های جدید نسل دوازدهم) گزینه‌های عالی هستند زیرا عملکردی نزدیک به پردازنده AMD Ryzen با قیمت مشابه دارند، اما شامل Quick Sync است که می‌تواند برای پردازش H استفاده شود.

چقدر رم برای پریمیر پرو نیاز دارم؟

16 گیگابایت رم برای رسانه های HD. 32 گیگابایت یا بیشتر برای 4K و بالاتر

آیا 256 گیگابایت برای ویرایش ویدیو کافی است؟

یک SSD 256 گیگابایتی هرگز برای ویرایش ویدیو توصیه نمی شود، حتی زمانی که یک دیسک ثانویه برای ذخیره فایل ها دارید. شما نمی توانید چندین برنامه نرم افزاری را روی یک SSD 256 گیگابایتی نصب کنید. یک ترابایت می تواند حداقل پیشنهاد باشد. امروزه خیلی از ادیتورها یک هارد 2 ترابایت SSD  را برای شروع انتخاب می کنند. 

جمع بندی مقاله بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ویرایش ویدیو در سال 2022

در مجموع یک پردازنده CORE I7  نسل ده بالا یا AMD رایزن  نسل 5000 به بالا، در کنار یک رم 32 گیگ و مانیتور 4K و گرافیک 3050 RTX  اینتل و دو ترابایت حافظه sSD  می تواند ایده ال ترین لپ تاپ برای ویرایش ویدئو باشد. این که گفتم برای ادمهای حرفه ای تدوین و ویرایش ویدئو می باشد. برای کارهای متوسط و اماتوری می توانید. از لپ تاپ های ارزانتر با مشخصات پائین تر استفاده کنید. حتما با همکاران ما در سایت دکونزو با شماره 09357787955- 09120381340 برای اخذ مشاوره تماس بگیرید. موجب افتخار خواهد بود. شما را در انتخاب لپ تاپ با بهترین کیفیت و کمترین بودجه یاری کنیم. کلی مطالب از سوالات مخاطبین عزیز در این سالها جمع اوری کردیم. به این مطالب هم سر بزنید.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.