مقالات

بهترین لپ تاپ برای کار با فتوشاپ در سال 1401

بهترین لپ تاپ برای کار با فتوشاپ در سال 1401

بهترین لپ‌تاپ برای کار با فوتوشاپ در سال ۱۴۰۱

امروز می‌خواهم یکی از پرتکرارترین سؤالات مربوط به بهترین لپ‌تاپ برای کار با فتوشاپ در سال ۱۴۰۱ را پاسخ بدهم. با من در سایت دکونزو همراه باشید. تا بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کار با فوتوشاپ در سال ۱۴۰۱ را خدمت شما معرفی کنم.

اول‌ از همه هدف اصلی Adobe Photoshop چیست؟

فتوشاپ نرم‌افزار ویرایش عکس، ایجاد تصویر و طراحی گرافیکی شرکت ادوبی است. این نرم‌افزار بسیاری از ویژگی‌های ویرایش تصویر را برای تصاویر شطرنجی (مبتنی بر پیکسل) و همچنین گرافیک برداری ارائه می‌دهد. از یک سیستم ویرایش مبتنی بر لایه استفاده می‌کند که ایجاد و تغییر تصویر را با پوشش‌های متعددی که شفافیت را پشتیبانی می‌کند، امکان‌پذیر می‌کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ خوب برای کار با فتوشاپ انتخاب کنید، دستگاهی می‌خواهید که با کانفینگ بروز ارائه شود. یک پردازنده سریع چند هسته‌ای و رم بالا که زمان کار با فتوشاپ شما را اذیت نکند حتی اگر هم‌زمان بر روی چندین عکس با وضوح بالا کار می‌کنید، و هم انویدیا و هم اپل دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی در GPU (واحدهای پردازش گرافیکی) خود هستند که به شما این امکان را می‌دهد.

با خودکار کردن کارهای تکراری، سرعت کار شما به‌شدت افزایش می‌یابد. برای عکاسان حرفه‌ای، این می‌تواند منجر به تکمیل پروژه‌ها با سرعت بیشتری شود و به شما امکان می‌دهد کارهای بیشتری انجام دهید؛ بنابراین، یک لپ‌تاپ عالی برای فتوشاپ، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عاقلانه باشد. همچنین به همین دلیل است که ما Adobe Photoshop را یکی از بهترین برنامه‌های نرم‌افزار ویرایش عکس می‌دانیم.

مشخصات بهترین لپ تاپ مهندسی در سال 2022 کدام است؟

چه کانفینگی برای خرید لپ‌تاپ فتوشاپ پیشنهاد می شود؟

شما یک پردازنده مدرن می‌خواهید. هم اینتل و هم AMD پردازنده‌های مرکزی را به ترتیب عددی از نظر قدرت فهرست می‌کنند، و قانون عموماً «هرچه جدیدتر، بهتر» است، بنابراین نسل نهم اینتل i5 وظایف را به‌اندازه نسل یازدهم اینتل i9 انجام نمی‌دهد. ما حداقل نسل دهم اینتل i5 یا Ryzen 5 3600 را توصیه می‌کنیم.

حافظه یا RAM نیز مهم است، بنابراین به دنبال حداقل ۸ گیگابایت باشید (اگرچه ۱۶ گیگابایت ترجیح داده می‌شود) و حتی اگر بودجه شما به آن برسد، یک کارت گرافیک اختصاصی نیز داشته باشید.

لپ‌تاپ با هارددیسک SSD با ظرفیت بالا نیز توصیه می‌شود، زیرا به این معنی است که می‌توانید تمام عکس‌هایی را که ویرایش می‌کنید روی دستگاه ذخیره کنید، درحالی‌که سرعت یک SSD (در مقایسه با یک هارددیسک سنتی کندتر) به این معنی است که می‌توانید بارگذاری کنید و عکس‌ها را در عرض چند ثانیه ویرایش کنید.

ازآنجایی‌که زمان زیادی را صرف کار روی لپ‌تاپ خود خواهید کرد، باید مطمئن شوید که استفاده از آن راحت است، بنابراین داشتن یک صفحه‌کلید خوب و یک مانیتور باکیفیت به شما کمک فراوان می‌کند

در ماه‌های اخیر نیز پیشرفت‌های جدیدی ظاهر شده است، با نمایشگرهای OLED 4K بیشتری روی لپ‌تاپ‌هایی که به‌طور خاص با درنظرگرفتن عکاسان و خلاقان ساخته شده‌اند. صفحه‌نمایش OLED  رنگ‌های زیبا را ارائه می‌کند، بنابراین اگرچه ممکن است گران‌قیمت باشند، ولی راحتی و کیفیت در کار شما افزایش می‌دهد.

بهترین لپ‌تاپ‌های فتوشاپ در سال 1401

Dell XPS ۱۷ (۱۴۰۱) …

Gigabyte Aero ۱۷ (۱۴۰۱) …

مک‌بوک پرو 13 اینچی (M1، ۱۴۰۱) …

Microsoft Surface Laptop Studio. …

لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس ۴. …

مایکروسافت سرفیس بوک ۳. …

Apple MacBook Air  ۱۴۰۱

اکثر عکاسان از چه لپ‌تاپ‌هایی استفاده می‌کنند؟

این کاملاً به علاقه شخصی و بودجه هر عکاس بستگی دارد. بسیاری از دستگاه‌های MacBook Pro را انتخاب می‌کنند زیرا یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بهینه‌شده در بازار است. این روزها، لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز راه درازی را پیموده‌اند، اما اپل همچنان برترین انتخاب است. البته که محصولات اپل بسیار گران‌قیمت هستند و در ایران گارانتی ندارند.

قیمت لپ تاپ دل گیمینگ

چه مقدار رم برای فتوشاپ نیاز دارم؟

حافظه یا RAM نیز مهم است، بنابراین به دنبال حداقل 8 گیگابایت باشید (اگرچه 16 گیگابایت توصیه می‌شود)

اگر بخواهم یک لپ‌تاپ حرفه‌ای بخرم باید به دنبال چه چیزی باشم؟

فضای اضافی برای هارددیسک‌های جدید

یک هارددیسک با حجم، حداقل 1 ترابایت.

پردازنده Intel I7 یا AMD Ryzen 7.

یک کارت گرافیک GTX 4 گیگ

رم 16 گیگ

مانیتور  4Kو یک کیبورد RGB

آیا می‌توان از فتوشاپ در لپ‌تاپ استفاده کرد؟

 جواب مثبت است وقتی صحبت از لپ‌تاپ برای فتوشاپ می‌شود، به مقدار مشخصی از قدرت و عملکرد نیاز دارید. اینجاست که CPU یا پردازنده وارد می‌شود. هرچه پردازنده قوی‌تر باشد، لپ‌تاپ شما نرم‌افزار فتوشاپ را بهتر اجرا می‌کند.

آیا i3 برای فتوشاپ مناسب است؟آیا فتوشاپ می‌تواند روی پردازنده i3 اینتل کار کند؟

بله، فتوشاپ یک برنامه گرافیکی یا CPU سنگین نیست. در وب‌سایت ادوبی، حداقل نیاز برای فتوشاپ یک Intel Core 2 Duo است. اما شما باید از نسخه‌های خیلی قدیمی فتوشاپ استفاده کنید به دلیل اینکه نسخه‌های بروز روی پردازنده i3 در درجه اول فتوشاپ را باز نمی‌کند حتی اگر برنامه فتوشاپ بالا بیاید هنگام کار شما را اذیت خواهد کرد.

کدام کارت گرافیک برای فتوشاپ بهتر است؟

بهترین کارت‌های گرافیک برای Photoshop Lightroom & Illustrator

XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition. …

MSI GeForce RTX 3070 LHR 8GB. …

VisionTek Radeon 5450 2GB DDR3. …

ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB. …

EVGA GeForce RTX 3070 Ti FTW3. …

MSI GeForce GTX 1660. …

MAXSUN AMD Radeon RX 550. …

کارت گرافیک جی فورس

آیا برای ویرایش عکس به لپ‌تاپ 4K نیاز دارم؟

متأسفانه اکثر سازندگان بیشترین پوشش فضای رنگی را تنها در صفحه‌نمایش‌هایی که وضوح  4K دارند ارائه می‌کنند؛ بنابراین توصیه من این است. یک صفحه‌نمایش FHD و پوشش 99 تا 100 درصد sRGB برای اکثر عکاسان برای انجام ویرایش عکس در لپ‌تاپ قطعاً به‌اندازه کافی خوب است.

آیا فتوشاپ سخت است؟

فتوشاپ سخت نیست تا زمانی که اصول نرم‌افزار را بدانید، پس از یادگیری اصول اولیه، استفاده از آن را بسیار آسان خواهید یافت. فتوشاپ نرم‌افزاری است که در زمینه‌های مختلف (ویرایش عکس، دست‌کاری عکس، طراحی وب، سه‌بعدی، طراحی و غیره) قابل‌استفاده است. یادگیری فتوشاپ به تنهائی شما را یک گرافیست حرفه ای نمی کند. بلکه داشتن سلیقه و استعداد هم خیلی مهم است.

آیا می‌توانم خودم فتوشاپ را یاد بگیرم؟

ادوبی کار بسیار خوبی برای دسترسی بیشتر به نرم‌افزار برای تازه‌واردان انجام داده است، اما همچنان یک برنامه پیچیده است. خوشبختانه، برای یادگیری نحوه استفاده از فتوشاپ نیازی نیست که یک طراح گرافیک حرفه‌ای یا متخصص بازاریابی دیجیتال باشید.

امیدوارم مقاله بهترین لپ‌تاپ برای کار با فتوشاپ در سال ۱۴۰۱برای شما عزیزان مفید بوده باشد. اگر سوال یا تجربه خاصی در زمینه فتوشاپ دارید.از ما بپرسید. تا در این مقاله اضافه کنیم. برای مطالعه بقیه مقالات سایت دکونزو اینجا کلیک کنید. برای مطالعه یک مقاله خوب خارجی در زمینه بهترین لپ‌تاپ برای کار با فتوشاپ در سال 2022 اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.