مقالات

لپ تاپ رفرش چیست

رفرش چیست

لپ تاپ رفرش چیست

لپ تاپ رفریبیش یا رفرش چیست. کلا به  لپ تاپ هایی رفرش  می گویند . که بدلیل نقص سخت افزاری در قطعات لپ تاپ یا مشکلات ظاهری توسط مشتری به نمایندگی عودت می گردد. و نمایندگی ها این دستگاهها را به کارخانه سازنده یا شرکتهای طرف قرارداد آنها جهت تعمیر عودت می دهند. کارخانجات دستگاهها را بعد از تعمیر و تست مجدد به بازار برای فروش ارسال می کنند. اما روی جعبه آنها کلمه رفربیش را درج می نمایند. بعضا با قیمت بسیار مناسب تر این لپ تاپ ها به صورت تعداد بالا برای فروش ارائه می گردد. البته این لپ تاپ ها علاوه بر تمام کنترل کیفی های معمول که در کارخانجات انجام می گردد. تست ها و کنترل کیفی چند مرحله ای را طی می کنند.

لپ تاپ رفریبیش یا رفرش

راههای شناسایی کالای ریفربیشد :

 بعضی از همکاران متاسفانه لپ تاپ رفریبیش یا رفرش را  بدون جعبه و یا با جعبه تقلبی به عنوان استوک یا اپن باکس بفروش می رسانند. یکی از راه‌های شناسایی کالای ریفربیشد، برچسب زرد یا قرمزی است که در پشت کالا و روی جعبه آن زده شده است، که روی آن نوشته شده است: ریفربیشد. البته در بیشتر موارد فروشنده‌ها این برچسب‌ها را از بین می‌برند تا به آسانی قابل شناسایی نباشد. بعضی فروشندگان بی تجربه اشتباها تصور می کنن. این دستگاهها بی کیفیت هست. اما این طور نیست. فقط شما باید بدونید. اگر از یک محل مطمئن و رسمی خرید می کنید. و گارانتی معتبر هم به شما ارائه می دهد. نگران نباشید. چون لپ تاپ های رفرش رسمی کارخانه، کاملا سالم و مورد تائید هستند.

البته در مورد گوشی های موبایل براحتی و با کنترل اطلاعات درج شده بر روی کارتن می توان به ارجینال یا رفرش بودن کالاها پی برد. حالا که شما تخصص ندارین. چکار باید بکنید. که بتوانید لپ تاپ اپن باکس، رفرش و استوک را تشخیص بدهید. یک راهکار ساده مطالعه مقالاتی هست که ما بر روی سایت گذاشتیم. اما ایا همه می توانند انواع مدل را تشخیص بدهند. مطمئنا خیر، از طرفی هم با توجه به گرانی لپ تاپ های خاص و گیمینگ چکار باید کرد. بهترین کار کمک گرفتن از ادمهای متخصص و معتبر هست. پیشنهاد می کنیم. قبل از خرید لپ تاپ از هر جای ایران با همکاران ما در تیم دکونزو مشورت کنید. در ادامه تمامی سوالات احتمالی که احتمال داره. برای شما عزیزان ایجاد بشه. را خدمت شما آوردیم. امیدواریم مفید باشه.

 

راه  دیگر برای شناسایی کالای رفرش :

یادداشت کردن شماره سریال و وارد کردن آن در سایت سازنده است. بیشتر برندها به این وسیله ریفربیشد بودن و یا نبودن کالا را به شما گزارش می‌دهند. در مجموع ما پیشنهاد می کنیم. حتما از سایت ها یا افراد معتبر خرید نمائید.

آیا خرید یک لپ تاپ رفرش ایده خوبی است؟

خلاصه یک لپ تاپ رفرش یا لپ تاپ رفریبش، صرفاً لپ تاپی است که به دلایل مختلف به کارخانه یا نمایندگی رسمی بازگردانده شده، بازرسی شده، تمیز شده، ارتقاء داده شده، در صورت لزوم تعمیر شده و بعد از دو مرحله تست کامل با گارانتی طولانی دوباره برای فروش ارائه شده است. در بسیاری از موارد، فرآیند بازسازی توسط سازنده اصلی کامپیوتر انجام می شود.

آیا لپ تاپ های رفرش ایمن هستند؟

 تا زمانی که به درستی تعمیر و تنظیم شده باشند، هیچ نگرانی در مورد آن نخواهید داشت. شما باید این نکته را بدانید که همیشه در معرض حمله و آسیب توسط هکرها هسستید و تنها راهکار مقابله استفاده از آنتی ویروسهای ارجینال می باشد. اینکه یک انتی ویروس هک شده را برای صرفه چوئی خرید کنید. ارتباطی با کیفیت سیستم یا لپ تاپ خریداری شده شما ندارد. و اگر بدلیل قیمت بالا لپ تاپ های نو، قصد خرید لپ تاپ رفرش را دارید. برای حفظ امنیت اصلا صرفه جوئی نکنید.

چگونه می توانید تفاوت بین یک لپ تاپ بازسازی شده و یک لپ تاپ جدید را تشخیص دهید؟

اساساً، یک لپ‌تاپ رفرش قرار است درست مانند یک لپ‌تاپ جدید کار کند و کاربردی باشد. تنها تفاوت این است که شاید عمر این  لپ تاپ بدلیل مدت زمانی که به کارخانه برگشت خورده و مجدد برای فروش بعد از تعمیر و تست به بازار برگشته بیشتر از نمونه نو باشد. بهترین راه حل هم بررسی شماره سریال دستگاه در سایت کارخانه سازنده می باشد.

آیا لپ تاپ یا موبایل رفرش  شده بهتر از نو است؟

لپ تاپ یا موبایل های رفرش  به طور قابل توجهی ارزان تر از مدل نو خود می باشند. وگرنه تفاوت خاصی با همدیگه ندارند. از نظر سلامت هم مشابه نو هستند.

چگونه می توانم بگویم اولین بار از لپ تاپ من چه زمانی استفاده شده است؟

برای لپ تاپ، شماره سریال در قسمت زیرین شاسی قرار دارد. اگر شماره سریال سیستم خود را پیدا کردید، به سادگی آن را در Google تایپ کنید و وب سایت سازنده باید نمایش داده شود و آنها باید اطلاعاتی درباره رایانه شما داشته باشند – از جمله تاریخ ساخت تقریبی

معایب ریفربیشد چیست؟

تجهیزات  بازسازی‌ شده مانند لوازم نو دارای گارانتی طولانی مدت نیستند. اگرچه تولید کنندگان این اقلام را با ضمانت می فروشند، دوره گارانتی کوتاه است. این بزرگترین نقطه ضعف خرید لپ تاپ یا موبایل رفرش  است

موبایل رفرش باتری نو دارد؟

برخی از موبایل های رفرش شده قبل از فروش باتری جایگزین دریافت می کنند، اما برخی نه – اپل تنها تولیدکننده است که باتری جدید را در هر موبایل رفرش شده تضمین می کند. بسیاری از کمپانیها باتری را باتری نو تعویض نمی کنند. شاید این مشکل داشته باشد.

رفرش  یعنی شکسته؟

اصطلاح “رفرش” به کالایی اطلاق می شود که بازرسی و تعمیر شده است. اما اصلا معنی شکسته و اسیب دیده ندارد. اگر هر آسیبی دیده باشد. کارخانه یا نمایندگی رسمی آنها را رفع می کند.

آیا موبایل رفرش  یا لپ تاپ رفرش اصلی است؟

رفرش یعنی چی؟ معمولاً به معنای گوشی یا لپ تاپی  است که به دلیل نقص یا به دلیل تغییر نظر خریدار اصلی در مورد آن بازگردانده شده است. سپس اگر مشکلی وجود داشته باشد تعمیر شده و تست شده است، اطمینان حاصل شود که شارژ باتری و دکمه ها و دوربین ها و غیره کار می کنند. و قطعا اصلی هست.

رفرش  گارانتی داره؟

بسیاری از محصولات بازسازی شده دارای گارانتی هستند، اگرچه طول مدت گارانتی بستگی به این دارد که چه کسی تعمیر را انجام داده است. اگر سازنده اصلی محصولی را تعمیر و مجدداً بفروشد، احتمالاً گارانتی حداقل یک سال کامل خواهد بود. اما محصولات رفرش شده توسط یک فروشگاه دارای گارانتی کوتاه تری بین 30 تا 90 روز هستند. ما برای اولین بار در سایت دکونزو 6 ماه معادل 180 روز از زمان خرید شما لپ تاپ را گارانتی می کنیم.

آیا جعبه باز یا اپن باکس همان رفرش است؟

تفاوت عمده بین یک لپ تاپ رفرش  و یک لپ تاپ اپن باکس این است که یک لپ تاپ بازسازی شده قبل از فروش مجدد مورد بازرسی، تعمیر و آزمایش قرار گرفته است، در حالی که یک لپ تاپ “جعبه باز” یا “اپن باکس “بدون جعبه به فروش می رسد، و قبلا استفاده نشده است.

لپ تاپ بازسازی شده چقدر ارزان تر است؟

قیمت. لپ‌تاپ‌های بازسازی‌شده معمولاً بین 10 تا 25 درصد یا بیشتر از قیمت خرده‌فروشی لپ‌تاپ اصلی تخفیف دارند. این می تواند در مقایسه با قیمت یک مدل کاملا جدید صرفه جویی قابل توجهی داشته باشد

کامپیوترهای بازسازی شده از کجا می آیند؟

یک لپ تاپ رفرش ممکن است مستقیماً از سازنده یا شخص ثالث در کشورهایی مانند چین و امارات باشد.

رفرش به چه معناست؟

در بسیاری از موارد، محصولات رفرش نسبت به محصولات جدید تحت آزمایش‌های سخت‌گیرانه‌تری قرار می‌گیرند. به این معنی که تعمیرکنندگان کیفیت و قابلیت اطمینان آنها را به خطر نمی‌اندازند. و عملکرد آنها را تضمین می کند. اینگونه دستگاه ها توسط سازندگان تعمیر و بسته بندی مجدد می شوند و به عنوان محصولات رفرش در بازار ثانویه عرضه می شوند.

 

 

تجربیات تیم دکونزو از انواع لپ تاپ موجود در بازار :

بسیاری از شرکت ها و اشخاص در امارات لپ تاپ های اپن باکس، استوک، رفرش و بعضا خراب و تعمیراتی را به صورت کانتینری از کل اروپا و امریکای شمالی جمع آوری می کنند. و این لپ تاپ ها به امارات منتقل می گردد. معمولا انواع لپ تاپ، کیس و مانیتور در سوله های بسیار بزرگ قرار می گیرند. و سپس  بر اساس مشخصات فنی و ظاهری تست و دسته بندی می گردند.

لپ تاپ های اپن یاکس که نو هم هستند. اما جعبه ندارند. از لپ تاپ های رفرش جدا می گردند. و در کنار لپ تاپ های استوک اروپائی به طور کامل توسط تعمیر کاران حرفه ای تست و سپس درجه بندی می گردند. و معمولا منصفانه اعلام می کنند. که کدام دستگاهها اپن باکس و کدامیک رفرش هستند.  اما بعضا مشاهده می کنیم. که در یک گوشه سوله حجم زیادی از لپ تاپ های خراب روی هم انباشته شده. آیا این دستگاهها دور ریخته می شود. خیر 

معمولا فروشنده با کمک دهها تعمیرکار حرفه ای که دارند. این دستگاهها را تعمیر می کنند این مدل دستگاهها نیز در کنار لپ تاپ های استوک و در بعضی مواقع بنام رفرش به فروش می رسد. البته بدلیل قوانین بسیار سخت گیرانه امارات فروشندگان در زمان فروش کالا دقیق برای شما مشخص می کنند. این کالاها تعمیری یا رفرش هستند. واقعیت بعضی مواقع لپ تاپ بدست ما می رسه. کاملا ظاهر سالم و عالی دارد. اما وقتی بخش تعمیرات سایت، کنترل و تست بخشهای سخت افزاری و نر مافزاری را انجام می دهند. متوجه نکات ریزی می گردند. که هر ادم متخصصی هم شاید متوجه انها نگردد. دنیای تجارت هست. همیشه باید حواست جمع باشه.

تامین کننده های اصلی ما، چون از حساسیت بالای ما مطلع هستند. معمولا از ارسال این لپ تاپ ها به ما خودداری می کنند. اما پیش امده در بین صد دستگاه که بدست ما رسیده دو دستگاه تست های سخت گیرانه تیم ما را پاس نکرده و برگشت خورده. لذا لپ تاپ رفرش ذاتا لپ تاپ استوک یا کارکرده نیست. کاملا نو هست. اما بدلایل مختلف در زمان استارت اولیه به کارخانه جهت گارانتی برگشته و بعد از رفع مشکل و چندین مرحله تست برای فروش مجدد به بازار ارائه گردیده. و نباید انها را با لپ تاپ تعمیری توسط اشخاص غیر متخصص اشتباه گرفت.

نتیجه گیری در مورد لپ تاپ رفرش چیست :

درنهایت امیدوارم این مقاله “رفرش چیست”. که با دقت خیلی زیاد نوشتیم. برای شما مفید بوده باشد. اگر لپ تاپ رفرش گوشی رفرش خریدین. و قیمتش مناسب بود. اصلا نگران نشوید. اگر جائی که برای شما لپ تاپ را تامین می کند.گارانتی به شما می دهد. و دفتر یا فروشگاه رسمی و مجوز دار دارد. با ارامش خرید کنید. اما من گوشی موبایل اپل رفرش در دبی خریدم. اما وقتی در هتل بررسی کردم. مشخص شد.اطلاعات روی جعبه با اطلاعات IMEI  گوشی مطابقت ندارد. و جالبه نصف گوشیها مشکلات اساسی داشت. در نتیجه مجبور شدم. گوشیها را برگشت بدم. چون موبایل تعمیری را داخل جعبه تقلبی گذاشته بودن.این موضوع را هر شخصی براحتی با کنترل اطلاعات روی جعبه و بدنه موبایل می تواند. کنترل کند.

اگر تخصص ندارین. حتما از یک دوست یا تامین کننده مطمئن و رسمی خرید کنید. لپ تاپ ها هم از این قائده مستثنی نیستند. بعضی از لپ تاپ ها نیز تعمیر می شوند. و مواقعی به اسم رفرش بفروش می رسند. در اینجا نیز خرید از یک مرکز مطمئن و با تجربه می تواند. به شما کمک کند. برای همین موضوع ما در دکونزو بدلیل استقبال بسیار زیاد هموطنان عزیز، تمامی لپ تاپ هایی که برای فروش قرار می دهیم. کامل تست سخت افزاری و نرم افزاری می گردند. در صورت تائید توسط دو مهندس با تجربه بیست ساله برای فروش بر روی سایت قرار میگیرد.

اگر شما از فروشگاهها یا وب سایت های معتبر  مانند دکونزو خرید نمائید. هیچ نگرانی نخواهید داشت. امیدوارم با مقاله رفرش چیست توانسته باشیم. راهنمائی کاملی در خصوص این نوع دستگاهها خدمت شما ارائه داده باشم. اگر تخصص ندارید حتما در هنگام خرید لوازم الکترونیکی استوک یا دست دوم با یک دوست حرفه ای همراه باشید یا از مشاوره و راهنمائی همکاران ما در دکونزو بهره مند شوید. بی صبرانه منتظر تماس یا پیامهای شما هستیم.

برای آشنائی بیشتر با مقالات لپ تاپ اپن باکس چیست و لپ تاپ استوک چیست؟ هم بازدید بفرمائید .

۳ دیدگاه در “لپ تاپ رفرش چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.