مقالات

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ چیست؟ اگر در پیدا کردن و خرید لپ تاپ دچار سردرگمی شده اید، دانستن تفاوت میان لپ تاپ های معمولی و گیمینگ می تواند کمک بسزایی به شما بنماید. لپ تاپ های گیمینگ به طور کلی برای انجام کار های سنگین طراحی شده اند؛ مانند بازی کردن، کار های گرافیکی، رندرینگ و کارهای دیگری که به CPU و GPU قدرتمندی نیاز دارند. این در حالیست که لپ تاپ های معمولی برای انجام کار های روزانه مانند وب گردی، تایپ کردن، ساختن پاور پوینت، فیلم دیدن و… مناسب هستند.

لپ تاپ های گیمینگ معمولا دارای کارت گرافیک مجزا هستند و از پردازنده های سریع تر، رم بیشتر و سیستم خنک کننده ی بهتر در آن ها استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ ها از نظر ظاهری طوری طراحی شده اند که مطابق سلیقه ی گیمرها باشد، گرچه مخاطب آن ها صرفا گیمرها نیستند.

از طرف دیگر پردازنده ی لپ تاپ های معمولی از نظر میزان توان مصرفی محدود شده اند. این موضوع باعث سبک تر شدن آن ها و همچنین بهبود طول عمر باتری شان می شود اما از طرفی از نظر توان پردازشی آن ها را محدود می کند. طراحی بصری این لپتاپ ها عموما ساده و به گونه ای است که در محیط کاری به خوبی قرار گیرد. این نوع لپ تاپ ها را نوت بوک و اولترا بوک نیز می نامند.

برندهای تولید کننده لپ تاپ معمولا تمامی خلاقیت و زیبایی بصری را در لپ تاپ های گیمینگ خود به نمایش می گذارند. لپ تاپ های گیمینگ مانند ویترین خروجی برندهای تولید کننده لپ تاپ از نظر توان فنی، مهندسی و طراحی  می باشند. معمولا این برندها برای لپ تاپ های گیم خود اسامی خاص و ویژه انتخاب می کنند. تا در بازار بتوانند. براحتی توسط مصرف کننده ها شناخته شوند. اما هر وقت لپ تاپ گیمینگ خواستین خرید کنید. اول از همه گرافیک لپ تاپ را بررسی کنید. بعد سراغ بقیه موارد بروید. در هر لپ تاپ گیمی حرف اول را گرافیک می زنه . بعد به ترتیب پردازنده، رم، سیستم خنک کنندگی، کیفیت تصویر، سایز مانیتور، وزن و غیره بروید.

لپ تاپ گیمینگ

در ادامه تعدادی از معروفترین برندها و  نام لپ تاپ های گیمینگ تولیدی آنها را برای شما عزیزان میارم.

  1. HP OMEN
  2. RAZER BLADE PRO
  3. ASUS ROG (ZEPHYRUS & STRIX OR FLOW)
  4. LENOVO LEGION
  5. MSI GT & MSI GS
  6. ASUS TUF
  7. ALIENWARE X
  8. ACER PRDEATOR
  9. GIGABYTE AORUS
  10. DELL G

در لیست بالا باید دقت کنید. اسم برند به همراه اسمی که لپ تاپ  گیمینگ خودشون را با آن اسم به بازار ارائه می دهند. برای شما آوردم. مطمئنا در ادامه اسم لپ تاپ گیمینگ در بعضی برندها پسوندهای دیگری هم می آید. و لپ تاپ ها با کانفینگ های مختلف و بالطبع قیمت های مختلف به بازار ارائه می گردند. هدف لیست بالا آشنائی کلی با لپ تاپ های گیمینگ در سال 2021 و موجود در بازار ایران می باشد.

مثلا لپ تاپ HP، لپ تاپ های گیمینگ خودش را با برند OMEN  ارائه می دهد. اما پردازنده CORE I5 یا CORE I7  و حتی RYZEN 7  هم ارائه می دهد. با چند ترکیب گرافیک و رم و حافظه متفاوت، اما مطمئنا هر کانفینگی را از بهترین ها استفاده می کند و در رده های قیمتی متفاوت، همه برندهائی که در بالا نام بردم. شاید همزمان در بازار ایران موجود نباشد. ده سال پیش از بین دویست مدل لپ تاپ موجود در بازار انتخاب می کردیم. اما امروزه تنوع محصولات موجود خیلی کم شده. اگر دنبال دستگاه خاصی بودین.که در سایت ما موجود نبود. با همکاران من تماس بگیرید. تلاش می کنیم. در صورت امکان برای شما تهیه کنیم.

 

لپ تاپ گیم چیست؟

جدول مقایسه ی لپ تاپ های گیمینگ و لپ تاپ های معمولی

امیدوارم تا اینجا با لپ تاپ گیمینگ آشنا شده باشید. در ادامه می خوام یک جدول مقایسه ای بیارم. که مشخصات لپ تاپ های گیمینگ را با لپ تاپ های معمولی به صورت خلاصه مقایسه می کنه و تلاش کردم. در خرید محصولات گیم برای شما مفید باشه.

لپ تاپ گیمینگ لپ تاپ معمولی
پردازنده مرکزی (CPU) پردازنده های قوی با فرکانس بالا که برای گیم تولید شده اند. معمولا در پردازنده اینتل CORE I5 , CORE I7 سری H , HQ  و پردازنده های AMD RYZEN 5 , RYZEN 7  سری H پردازنده های استاندارد که برای کار های سبک طراحی شده اند. معمولا در پردازنده اینتل CORE I5 , CORE I3 سری U و پردازنده های AMD  RYZEN 5 , RYZEN 3     سری U
حافظه (RAM) معمولا بین 8 تا 16 گیگ معمولا بین 4 تا 8 گیگ
پردازنده گرافیکی (GPU) گرافیک مجزای Nvidia Geforce یا AMD Radeon برای پردازش های سنگین گرافیکی- گرافیک 4تا 8 گیگابایت (البته سری GTX  قدیمی تر  و مدل جدید RTX) عموما پردازنده ی گرافیکی مجتمع دارند (پردازنده ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی روی یک چیپ قرار دارند)اصطلاحا انبردONBOARD  می گویند.
سیستم خنک کننده سیستم خنک کننده ی پیشرفته با چندین فن قابل کنترل ودر بعضی دستگاهها سیستم خنک کننده مجرا سیستم خنک کننده ی معمولی عموما  با یک فن
صفحه کلید عموما دارای کیبوردی مستحکم به همراه نورپردازی RGB هستند که بتواند فشار گیم را تحمل کند. همینطور کلیدهای رنگی و خاص برای بازی روی کیبورذ تعبیه شده
کیبورد معمولی که برای تایپ کردن طراحی شده است
پورت ها عموما تمام پورت های لازم برای اتصال لوازم جانبی مختلف گیم را دارند. جدیدا پورتها را به یک سمت منتقل کردن.که مانع حرکت موس نشوند.
پورت های معمولی که برای اتصال دستگاه های استاندارد نیاز است  را دارند
قابلیت حمل و نقل به علت داشتن باتری بزرگتر و سایر اجزا، بزرگتر و سنگین تر هستند بسیار سبک و مناسب سفر
صفحه نمایش نرخ نوسازی صفحه نمایش بالاتر (عموما 120 تا 300 هرتز) نرخ نوسازی استاندارد (بین 60 تا 120 هرتز)
اسپیکرها معمولا صدایشان از لپ تاپ های معمولی بلندتر است و کیفیت خیلی خوبی دارند. به قول خودشون در بازی غرق بشین
اسپیکرهای استاندارد
باتری عمر باتری با مصرف معمولی حدود 6 ساعت است . عمر باتری با مصرف معمولی حدود 12 ساعت است
طول عمر لپ تاپ طول عمر لپ تاپ به شرایط استفاده و مراقبت شما بستگی دارد. اما به علت طراحی بهتر، معمولا طول عمر آن ها بیشتر است. طول عمر لپ تاپ به شرایط استفاده و مراقبت شما بستگی دارد
قیمت قیمت پایین ترین مدل آن ها حدود 22میلیون تومان تا 103 میلیون است . مدلهای ارزان برای بازی های معمولی مناسب هستند. نسبت به لپ تاپ های گیمینگ ارزان ترند. قیمت مدل های بین 7 تا 22 میلیون هستند.

 

قیمت لپ تاپ HP OMEN Gaming 15-ek0083TX

در ادامه چند سوال بسیار رایج که هر روز از همکاران من هموطنان عزیز می پرسند را براتون آوردم:

چرا عمر باتری لپ تاپ های گیمینگ کمتر است؟ و چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

مصرف توان پردازنده ی مرکزی و پردازنده ی گرافیکی لپ تاپ های گیمینگ می تواند در مقایسه با لپ تاپ های معمولی، تا 10 برابر بیشتر باشد. علاوه بر این، ویژگی های دیگری نیز مانند صفحه نمایش با رزولوشن بالا، نور پردازی RGB  و اسپیکر های قوی می توانند باعث کاهش عمر باتری شوند. در لپ تاپ های معمولی عمر باتری یکی از مهمترین نکات در هنگام طراحی محسوب می شود و در بازاریابی نیز به عنوان یک نقطه ی قوت تلقی می گردد اما تمرکز اصلی لپ تاپ های گیمینگ بر روی توان پردازشی است و عمر باتری به ندرت مورد توجه قرار می گیرد. این دستگاه ها در مقایسه با لپ تاپ های معمولی باتریشان اندکی بزرگتر است و عموما به گونه ای طراحی شده اند که هنگام استفاده به برق متصل باشند.

خبر خوب این است که شما می توانید برای افزایش طول عمر باتری خود، مصرف توان پردازنده ی مرکزی و پردازنده ی گرافیکی خود را محدود کنید. این کار قاعدتا باعت افت قدرت  پردازشی شما نیز می شود اما در شرایطی که نیاز دارید عمر باتریتان افزایش یابد، می توانید قدرت پردازشی را فدای عمر باتری کنید. همچنین کم کردن نور صفحه نمایش، خاموش کردن نورپردازی RGB و بک لایت صفحه کلید، کم کردن صدای اسپیکرها، عدم اتصال دستگاه های جانبی و … نیز می تواند عمر باتری شما را بیش از پیش افزایش دهند و حتی آن را به سطح یک لپ تاپ معمولی برسانند. در واقع در لپ تاپ های گیمینگ شما می توانید خود بین طول عمر باتری و قدرت پردازشی یکی را انتخاب کنید.

آیا اتصال دائم لپ تاپ گیمینگ به برق کار اشتباهی است؟

از آن جایی لپ تاپ های گیمینگ طول عمر باتری زیادی ندارند، این احتمال وجود دارد که بخواهید همیشه آن ها را در خانه یا محل کار، به برق متصل نگه دارید. نگران نباشید، این کار برای لپ تاپ های گیمینگ ضرری ندارد. سخت افزار و نرم افزار های مدرن به گونه ای طراحی شده اند که به صورت دائمی به برق متصل باشند. پروسه های اتوماتیکی وجود دارد تا به حفظ سلامت باتری کمک کند. البته تمام باتری ها با گذر زمان فرسوده شده و ظرفیتشان کاهش پیدا می کند. طول عمر باتری های لپ تاپ با مصرف معمولی حدود 4 تا 8 سال است.

سعی کنید از خالی شدن باتری به طور کامل در هر شرایطی خودداری کنید چرا که این امر در دراز مدت به باتری شما آسیب می رساند. همچنین اگر همیشه باتری را در حالت 100 درصد نگه دارید نیز ممکن است طول عمر باتریتان کاهش پیدا کند. شرایط ایده آل برای نگه داری باتری، میزان شارژ 40 درصد و دمای پایین است. برخی لپ تاپ های گیمینگ تنظیماتی دارند که به شما اجازه می دهد از 100 درصد شدن باتری جلوگیری کنید تا طول عمر باتریتان افزایش یابد. همچنین به علت وجود سیستم خنک کننده ی بهتر، باتری لپ تاپ های گیمینگ در شرایط بهتری قرار دارند.

ایا در هنگام بازی می توان به مدت طولانی از باتری لپ تاپ گیمینگ استفاده کرد

واقعیت این هست که هر سال که جلو می رویم. کیفیت باتری لپ تاپ ها خیلی قوی تر میشه. اما از طرفی کیفیت تصویر و سرعت نمایش بازیها هم خیلی زیاد می شه. در نتیجه در واقعیت باتری برای بازی خیلی مناسب نیست. و عملا یکی از ابهاماتی که خیلی از مصرف کنندگان در هنگام بازی با لپ تاپ گیمینگ دارن. این هست.چرا وقتی دارم بازی می کنم. باتری لپ تاپ زود خالی میشه و از طرفی هنگام بازی با باتری، شاهد کاهش کیفیت بازی هستیم . همه اینها به یک موضوع مرتبط هست. که در زمان بازی بهتر هست که لپ تاپ را به برق مستقیم وصل نمایید. اگر بازی را روی باتری انجام بدین .هم کیفیت بازی کاهش پیدا می کند .هم باتری به سرعت تخلیه می گردد.

ایا برای لپ تاپ گیمینگ خودم کول پد یا خنک کننده بخرم

مطمئنا در هنگام بازی گرما زیادی تولید می گردد. و بدنه بسیاری از لپ تاپ ها در هنگام بازی داغ می گردد. این موضوع موجب نگرانی خیلی از مصرف کننده ها می گردد. اما این جای خیلی نگرانی نداره .با وجود قراردادن انواع فنها و سیستمهای خنک کننده بر روی لپ تاپ های گیمینگ ، اصلا نگران نباشید . کاملا طبیعی هست .

اما ما بعد این همه سال یک پیشنهاد داریم .ان هم استفاده از کول پد یا فن خنک کننده زیر دستگاه می باشد. اصلا توصیه نمی کنیم. به یک سایت یا فروشگاه مراجعه کنید و در خواست یک کول پد کنید . حتما ذکرکنید برای لپ تاپ گیمینگ می خوام. بنا به تجربه بیست ساله از وصل کردن مستقیم کول پد به هر نوع  لپ تاپ به خصوص لپ تاپ گیمینگ جدا خودداری نمائید. کول پد را با یک شارژر به برق وصل کنید. کول پدها خیلی برای خنک کردن لپ تاپ مفید هستند. البته که مشتری گیمر داریم که کولر گازی برای لپ تاپ یا کیس گیم خودش تهیه کرده .

Predator_17

ایا بخاطر نگرانی از ریختن مایعات روی کیبورد، صفحه ژله محافظ بزارم

در یک کلام هرگز، این کار موجب جلوگیری از گردش هوا در مجموعه لپ تاپ شما  می شود. در نتیجه سیستم خنک کننده کار خود را به خوبی انجام نمیده و موجب بروز مشکل برای دستگاه شما می گردد.

از اینکه مقاله را کامل مطالعه کردین. از شما بسیار سپاسگزاریم. به شما تبریک می گویم شما از افرادی هستید که همه کارها را با دقت آغاز و به اتمام می رسانید. لذا خوشحال می شویم. از صفحه لپ تاپ های  گیمینگ  ما بازدید بفرمائید. و وب سایت دکونزو را به دوستان خودتون هم معرفی کنید.

در مجموع پیشنهاد می کنیم. برای اخذ مشاوره تصویری جهت خرید لپ تاپ گیمینگ با همکار بخش فروش ما آقای سلطانی از طریق واتس اپ به شماره 09357787955 یا ارسال پیام یا تماس تلفنی با شماره 09120381340 تماس بگیرید. اگر شما هم سوال یا تجربه در استفاده از لپ تاپ گیم دارید. زیر همین مقاله  با ما در میان بزارین. امیدوارم این مقاله لپ تاپ  گیمینگ  چیست؟ برای شما مفید بوده باشد. ما انواع لپ تاپ نو ،  اپن باکس  و استوک   را برای شما عزیزان فراهم کردیم. دقت بفرمائید ما به هیچ عنوان لپ تاپ  رفرش  یا رفریبش کار نمی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.