مقالات

مشخصات بهترین لپ تاپ مهندسی در سال 2022 کدام است؟

 برای مشخصات بهترین لپ تاپ مهندسی در سال 2022 کدام است؟

شاید در سال گذشته بیش از 390 مرتبه به شکل های مختلف این سوال از طریق مشتریان عزیز از همکاران ما پرسیده شد. برای همین تصمیم گرفتم یک گرفتم یک مقاله در مورد مشخصات بهترین لپ تاپ مهندسی در سال 2022 کدام است تهیه کنم. اول مهمترین سوالاتی که پرسیده می شود. را با پاسخ های کوتاه خدمت شماعلاقه مندان به علوم و نرم افزارهای مهندسی معرفی کنم.اول از همه توصیه بزرگترین شرکت سازنده نرم افزارهای مهندسی یعنی شرکت اتوکد را برای انتخاب مشخصات لپ تاپ برای کار با نرم افزار اتوکد را خدمت شما ارائه می دهم.

مشخصات لپ تاپ برای کار با نرم افزار اتوکد 2022 چیست؟

  • سیستم عامل: ویندوز 10– 64 بیتی.
  • پردازنده: 2.5 گیگاهرتز (3+ گیگاهرتز توصیه می شود)
  • رم: 8 گیگابایت (16 گیگابایت توصیه می شود)
  • فضای دیسک: 10.0 گیگابایت
  • صفحه نمایش: رزولوشن 1920 در 1080 با رنگ واقعی.

دقت کنید.نوع پردازنده را مشخص نکرده. گفته هر پردازنده ای که حداقل فرکانس پردازنده 2.5 گیگاهرتز(یعنی فرکانس پردازنده مشخص می‌کنه CPU چقدر سریع می‌تونه دستورها رو دریافت و ترجمه کند) را ساپورت کند.

چقدر رم برای کارهای مهندسی عمران نیاز دارم؟

به عنوان یک مهندس عمران، اگر فقط از MS Office استفاده  می کنید، می توانید حداقل 4 گیگابایت رم را انتخاب کنید. با این حال، اگر قصد دارید با نرم افزار طراحی کار کنید، باید از رم با ظرفیت 8 گیگابایت یا بیشتر استفاده کنید.

آیا کامپیوتر برای مهندسان عمران ضروری است؟

مهندسان عمران، سازه و دانشجویان مهندسی بیشتر کار خود را به رایانه تکیه می کنند و به همین دلیل است که از آن بسیار استفاده می کنند. داشتن یک کامپیوتر با مشخصات بالا برای یک مهندس ضروری است تا بتواند آن وظایف را به طور موثر، سریع و آسان انجام دهد.

آیا 8 گیگابایت رم برای نرم افزارهای مهندسی کافی است؟

این مقدار رم بسیاری از کارهای مهندسی را پوشش می دهد. اما اگر کیفیت و سرعت بالا می خواهید. رم 16 توصیه می گردد.

آیا پردازنده  Core i5 برای Civil 3d خوب است؟

این سوال خیلی سوال گنگی است. پردازنده ها را نباید فقط به مدل توجه کنید. بلکه باید با نسل تولید پردازنده خیلی توجه کنید. برای مقایسه پردازنده ها به راحتی به سایت بنچ مارک بروید. و انواع مدلهای پردازنده را با ه مقایسه کنید

چند مدل لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی معرفی کنید؟

  • ASUS ZenBook 14 Ultra-Slim.
  • HP Spectre x360.
  • Lenovo ThinkPad P53s.
  • مایکروسافت سرفیس پرو 7.
  • ایسر پرداتور هلیوس 300.
  • اپل مک بوک پرو.
  • 7 HP ENVY 13.3 اینچی

 

قیمت لپ تاپ Acer Predator 17

چه لپ تاپی برای کار مهندسی مناسب است؟

اکثر دانشجویان مهندسی برای دروس خود و فراتر از آن به لپ‌تاپی نیاز دارند که عملکرد قدرتمند، عمر باتری باورنکردنی و کارت گرافیک یکپارچه داشته باشد. بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی باید دارای هسته اینتل یا ای ام دی قدرتمند، حافظه کافی برای کار با نرم‌افزارهای مهندسی گسترده و ترجیحاً دارای یک GPU اختصاصی باشند.

آیا مک  بوک برای دانشجویان مهندسی عمران خوب است؟

در دوره رشته مهندسی عمران، اکثر برنامه ها با سیستم عامل مک سازگار خواهند بود. برای مواردی که سازگار نیستند، می توانید یک پارتیشن ویندوز ایجاد کنید. در پایان، رایانه‌های مک براق و بادوام هستند و برای دانشجویان مهندسی مناسب‌ترین گزینه هستند.

آیا دانشجویان مهندسی نیاز به کارت گرافیک اختصاصی دارند؟

کارت گرافیک قطعا برای دانشجوی مهندسی کامپیوتر ضروری است. برنامه های کاربردی امروزی مانند برنامه های چند رسانه ای، علمی، ریاضی و اهداف عمومی روز به روز نیاز بیشتری به رم بیشتر برای کار مهندسی دارند.

آیا CAD به 32 گیگابایت رم نیاز دارد؟

اکثر برنامه‌های Autodesk مانند AutoCAD، Revit و Fusion 360 برای کارکرد روان به حداقل 8 تا 16 گیگابایت رم نیاز دارند. استثنا در اینجا Autodesk Inventor است که Autodesk 32 گیگابایت رم (یا بیشتر) را برای آن توصیه می کند. مانند هر نرم افزار CAD، این معیارها باید حداقل برای یک لپ تاپ ورک استیشن در نظر گرفته می شود.

آیا CAD از RAM استفاده می کند؟

AutoCAD معمولا برای کارهای رندر گیری به رم نیاز شدید دارد ولی عموما Autodesk فقط 8 گیگابایت رم را توصیه می کند.

آیا 16 گیگابایت رم برای CAD کافی است؟

در اینجا حداقل الزامات یک کامپیوتر اتوکد (لپ تاپ یا ایستگاه کاری) برای نسخه 2022 محصول در ویندوز آمده است: سیستم عامل: Microsoft Windows 10، 8.1 یا 7 SP1. پردازنده: حداقل پردازنده اینتل 5-2.9 گیگاهرتز (3+ گیگاهرتز توصیه می شود) حافظه (رم): حداقل 8 گیگابایت رم (16 گیگابایت توصیه می شود) یعنی اگر بودجه بیشتری بزارید و رم 16 تهیه کنید. سرعت لپ تاپ شما بسیا لذت بخش تر می گردد.

آیا AMD برای CAD خوب است؟

یک ذهنیت بسیار بدی در ایران نسبت به پردازنده AMD  وجود دارد. اما بعد 20 سال کار در این رشته به شما اکیدا تاکید می کنم. برای کارهای مهندسی و طراحی پردازنده های amd  به خصوص نسل جدید آنها بی نهایت عالی است. البته بیشتر از پردازنده اینتل گرم می گردد.

آیا کارت گرافیک 2 گیگابایتی برای دانشجویان مهندسی کافی است؟

یک کارت گرافیک 2 گیگابایتی DDR3 باید کافی باشد، اما اگر لپ تاپ در کارهای دیگری مانند بازی های سطح بالا استفاده می شود، باید یک گرافیک DDR5 مانند سری Nvidia GTX در نظر بگیرید.

آیا 512 گیگابایت SSD برای مهندسی عمران کافی است؟

اگر بخواهید فقط سیستم عامل را از طریق آن اجرا و پردازش کنید، 512 گیگابایت SSD کافی است. درایو HDD در پردازش داده ها بسیار مفید است و سرعت خواندن و نوشتن داده ها فوق العاده را ارائه می دهد . اما هارد SSD  در مقابل اسیب به اطلاعات خیلی بهتر است. همچنین سرعت لود ویندوز هم خیلی عالی است. اما خوب قیمت انها بیشتر است.البته در سال 2021 به این سمت دیگه هارد HDD  استفاده نمی گردد.

مهندسان عمران از چند نرم افزارهایی استفاده می کنند؟

10 برنامه نرم افزاری برای رشته  مهندسی عمران را به شما معرفی میکنم.

    AutoCad Civil 3D. Civil 3D

    HEC-HMS

    HEC-RAS

    پروژه مایکروسافت

    StormCAD

    SSA

    WaterCAD

    EPANET

آیا لپ تاپ مهندسی به پرازنده بیشتر نیاز دارد یا کارت گرافیک؟

مطمئنا پردازنده و رم در اتوکد خیلی مهم تر از کارت گرافیک هستند. اما داشتن حداقل دو گیگ کارت گرافیک برای رندرگیری و کارهایی که به کیفیت تصویر بهتر نیاز هست. توصیه می شود. اما به توصیه سایت دکونزو گرافیک چهار را مدنظر قرار بدهید. اگر بودجه کافی ندارید. گرافیک دو هم کافی است.

مشخصات بهترین لپ تاپ مهندسی در سال 2022 کدام است؟

آیا Ryzen 3400g برای اتوکد خوب است؟

Ryzen 5 3400g اجازه می دهد تا AutoCAD، mastercAM، CATIA و SolidWorks را با سرعت زیاد اجرا کنید، این پردازنده  برای مواردی در نظر گرفته شده است که بودجه شما کم است. باید به فرکانس پردازنده توجه کنید. حداقل 2.5 گیگا هرتز توصیه می گردد.

 

  اگر جواب سوالات خودتون را از سوال ها و جوابهای بالا که مشتریان عزیز ما در یک سال گذشته از همکاران ما در سایت دکونزو پرسیده بودند. پیدا نکردید. در ادامه با ما همراه باشید. تا حسابی در مورد انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای نرم افزارهای مهندسی برای شما توضیح بدهم.مهندسان ساعت‌های بی‌شماری را روی صفحه‌کلید خود کار می‌کنند، تایپ می‌کنند و کلیک می‌کنند. مطمئناً آن‌ها از لپ‌تاپ خود برای اتمام تکالیف، استراحت با یک بازی ویدیویی و تماشای برنامه‌های بی‌نظیر استفاده می‌کنند. اما آنها از لپ تاپ خود برای ساختن آسمان خراش ها، طراحی ماشین آلات و داروهای جدید و کار در داخل سلول های انسانی استفاده می کنند. حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم آنها ابزار مناسبی برای کار دارند.

خلاصه بهترین لپ‌تاپ‌ برای کارهای  مهندسی باید به اندازه‌ای قدرتمند باشد. که بتواند دروس محاسباتی و نرم افزارهای مهندسی فشرده‌ای را که نیاز دارید، انجام دهد، در حالی که همچنان به اندازه کافی سبک و کارآمد باشد تا بتواند یک روز کامل را بدون تمام شدن باتری در اواسط کلاس درس ، کار یا جلسه در کنار شما باشد.دقت کنید. اگر مشکل بودجه ندارید. اکثر  لپ‌تاپ‌های بازی امروزی اغلب برای رسیدگی به دروس مهندسی مناسب هستند، زیرا با کارت‌های گرافیک مجزا قوی، پردازنده‌های مرکزی قدرتمند، حافظه و فضای ذخیره‌سازی زیاد ساخته شده‌اند. البته همه اینها به نام اجرای جدیدترین بازی‌ها و جذاب کردن آنها طراحی شده اند، اما مزیت بزرگ آنها این است که براحتی  از برنامه‌های مهندسی مدرن پشتیبانی می کنند. و مزیت دیگری که دارند. این است. که علاوه بر انجام کارهای مهندسی شما، هر موقع خسته شدید. امکان انجام بازی را هم برای شما مهیا می کنند.

لپ تاپ های تخصصی مهندسین یا ورک استیشن ها 

در چند سال اخیر بنا به تقاضای بالا جامعه مهندسی به لپ تاپ شرکت ها شروع به تولید لپ تاپ های تخصصی برای مهندسان نمودند و این لپ تاپ ها را با نام تخصصی ورک استیشن به بازار ارائه نمودند.

ورک استیشن ها یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار برای دانشجویان مهندسی هستند. دو شرکت اچ پی و دل  پیشرو در این زمینه هستند. یک مقاله کامل در مورد لپ تاپ های ورک استیشن تهیه کردم. که می توانید این مقاله را با کلیک بر روی اینجا مطالعه بفرمائید. اما خلاصه و مفید این لپ تاپ ها مخصوص کارهای مهندسی طراحی شده اند و بزرگترین مزیت آنها وجود پردازنده های Xeon بر روی این لپ تاپ ها می باشد. این پردازنده ها مخصوص سرورها با ساعت کارکرد بالا طراحی شده و چون در بسیاری از کارهای مهندسی نیز باید لپ تاپ ساعت های طولانی روشن باشد. این پردازنده بسیار مفید خواهد بود. ورک استیشن ها با سیستم کنترل حرارت‌ هوشمند، نمایشگرهای حسگر محیطی که روشنایی صفحه را تنظیم می‌کنند و قابلیت نور آبی کم که خستگی چشم را کاهش می‌دهد. طراحی  و تولید می گردند.

یک لپ تاپ مهندسی عالی چه مشخصاتی دارد؟ اگر براتون بودجه مهم نیست. پس موارد زیر را در خرید لپ تاپ رعایت کنید.

وزن کم:  کمتر از 2 کیلوگرم

صفحه نمایش: حداقل  15.6 اینچ و ترجیحاً 17 اینچ یا بزرگتر. باید حداقل Full HD (1080p) باشد. حداقل روشنایی 300NITS برای استفاده در فضای باز

عمر باتری طولانی: حداقل 76WH

گرافیک اختصاصی: گرافیک 4 به بالا  RTXاینتل

رم  : 32  گیگابایت رم   

ذخیره سازی. حداقل فضای ذخیره سازی حالت جامد NVMe،

پردازنده: CORE I7 IR AMD RYZEN 7

پورتها:  USB 3.2 Gen 2 Type-C: برای امکان حداکثر ارتباط با سایر دستگاههای الکترونیکی

چند توصیه اگر برای کارهای نرم افزاری خودتان در شرکت مهندسی تان به یک سیستم یا لپ تاپ نیاز دارید. و اگر قصد جابجائی لپ تاپ را ندارید. توصیه می کنم. با هزینه کمتر سیستم بخرید. البته لپ تاپ های جدید دیگر مثل گذشته نگرانی در مورد روشن بودن در ساعت های طولانی را ندارند.

اگر در معادن، کارگاههای ساختمانی کار می کنید. لپ تاپ هایی برای این محیط ها ساخته شده، که ضد آب و ضد ضربه می باشند و حتی با خودرو می توانید از روی آنها رد شوید. و اگر از ارتفاع خیلی زیاد هم به پائین پرت شوند. هیچ آسیبی نمی بینند.

Dell G15 قیمت

در مجموع باید بر اساس بودجه و نیاز خودتان و مشخصات ذیل یک لپ تاپ برای خودتان انتخاب کنید.

پردازنده: بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان مهندسی دارای آخرین نسل پردازنده‌ها با سرعت کلاک بالا می باشند. تا نرم افزارهای  CAD، AutoCAD، Matlab و SolidWorks را براحتی اجرا نمایند.

کارت گرافیک : یک کارت گرافیک قدرتمند برای رندر تصاویر و مدل های سه بعدی مورد نیاز است. بسیاری از این کارت‌های گرافیکی از VR/AR و هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کنند که برخی از مرتبط‌ترین گرایش‌های فناوری نوظهور امروزی هستند.

حداکثر RAM: حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) عملکرد لپ‌تاپ را با امکان دسترسی سریع‌تر به داده‌ها توسط پردازنده تسریع می‌کند. 8 گیگابایت رم حداقل است. 16 گیگابایت رم برای دانشجویان مهندسی پیشنهاد می گردد.

عمر باتری طولانی: باتری ای که می تواند حداقل 8 تا 10 ساعت بین شارژها کار کند، دانشجویان مهندسی را قادر می سازد بدون شارژ دستگاه خود بین کلاس ها و آزمایشگاه ها حرکت کنند.

قاب سبک:  بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان مهندسی در قاب‌های نازک و سبکی بسته‌بندی می‌شوند که وزن زیادی به کوله‌پشتی‌ها اضافه نمی‌کنند. مهندسان که ممکن است با وسایل خود مسافت طولانی را طی کنند (مثلاً پیاده روی در محوطه دانشگاه یا در بین شرکت های مختلف جهت ارائه) می تواند وزن لپ تاپ عامل مهمی در انتخاب شما باشد.

 

اگر این مقاله مشخصات بهترین لپ تاپ مهندسی در سال 2022 کدام است برای شما مفید بوده است. لطفا آن را برای دوستان خود نیز ارسال کنید و برای مطالعه بقیه مقالات مرتبط اینجا کلیک کنید. برای مطالعه یک مقاله به زبان انگلیسی پیشنهاد می کنیم .اینجا کلیک کنید. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.