مقالات

آشنایی با لپ تاپ های گیمینگ RAZER BLADE

آشنایی با لپ تاپ های گیمینگ RAZER BLADE

آشنایی با لپ تاپ های گیمینگ RAZER BLADE

آشنایی با لپ تاپ های گیمینگ RAZER BLADE: لپ تاپ های ریزر برای گیمرها حکم مک بوک را دارند. این لپ تاپ های شیک و باریک از هر دستگاه دیگر هم اندازه ی خودشان قدرتمند تر هستند. علاوه بر این، برند ریزر بلید جزو معدود لپ تاپ هایی است که می توان از آن در محیط های رسمی و اداری نیز استفاده کرد.

ریزر همچنین برای کسانی که هدف اصلیشان گیم نیست نیز گزینه هایی فراهم کرده است. Razer Book 13 مجهز به پردازنده ی نسل یازدهم اینتل و گرافیک مجتمع Iris Xe می باشد. این محصول مناسب کسانی است که برای کار های روزمره از لپ تاپ استفاده می کنند.

تنوع محصولات ریزر ممکن است. شما را اندکی در خرید لپ تاپ مورد نیازتان سر در گم کند. در این مقاله قصد داریم چندین مدل از معروفترین لپ تاپ های ریزر را به شما معرفی نماییم.

Razer Blade Stealth 13

لپ تاپ های کوچک و سبک معمولا تنها برای انجام کار های معمولی و یا دیدن فیلم و.. مناسب هستند و برای گیمینگ طراحی نشده اند، اما کمپانی ریزر با Razer Blade Stealth 13 توانسته است. در عین حفظ اندازه ی کوچک و وزن کم، یک گرافیک مجزای Nvidia نیز داخل این لپ تاپ قرار دهد. البته درست است که این پردازنده ی گرافیکی جز قوی ترین پردازنده های Nvidia نیست. اما باز هم چندین برابر از گرافیک های مجتمع قوی تر است و می تواند بازی ها را با تنظیمات گرافیکی متوسط یا پایین به خوبی اجرا کند.

اگر به دنبال یک لپ تاپ شیک، باریک و سبک هستید و می خواهید در کنار انجام کار هایتان، اندکی هم بازی کنید، این لپ تاپ برای شما بهترین گزینه است.

پردازنده:  Intel Core i7-1065G7

گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1650 Ti Max-Q/Intel Iris Plus

حافظه رم: 16 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت

صفحه نمایش: 13.3 اینچ با رزولوشن 1080p

نقاط قوت:

ظاهر شیک و جذاب

عملکرد قابل قبول برای گیمینگ

صدای به شدت قدرتمند

نقاط ضعف:

عمر باتری کمتر از حد متوسط

داغی زیاد

 لپ تاپ RAZER BLADE

Razer Blade 15

یک سیستم قابل حمل برای گیمر ها، Razer Blade 15 ترکیب فوق العاده ای از قدرت، کیفیت و قابلیت حمل و نقل را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. اگر به دنبال کیفیت تصویر و دقت رنگ بالا هستید. خرید مدل  OLED این لپ تاپ پیشنهاد می شود. این مدل مجهز به یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود در بازار در بین تمام لپ تاپ ها می باشد. همچنین پردازنده ی قدرتمند Core i7 و گرافیک RTX 2080 Max-Q توان پردازشی لازم برای اجرای بازی های جدید را در اختیارتان قرار می دهد.

کمپانی ریزر همچنین یک مدل دیگر (Base Model) از این لپ تاپ را معرفی کرده است که دارای پردازنده ی نسل نهم اینتل، 16 گیگابایت رم، 128 گیگابایت SSD، یک ترابایت هارد و گرافیک  GTX 1660 Ti می باشد و دارای قیمت پایین تری است.

پردازنده:  Intel Core i7-9750H

گرافیک:  GTX 1660 Ti

حافظه رم: 16 گیگابایت

فضای ذخیره سازی:  256GB SSD/1TB HDD

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با رزولوشن 1080p

نقاط قوت:

شاسی آلومینیومی زیبا

عمر باتری فوق العاده

عملکرد قدرتمند

نقاط ضعف:

قیمت بالا

داغی زیاد

قیمت Razer Blade RZ09

Razer Blade 15 Studio Edition

اگر جذب ظاهر و شمایل Razer Blade شده اید. اما به دستگاهی نیاز دارید که از پس کار های سنگین برآید، این لپ تاپ مناسب شماست. صفحه نمایش 15.6 اینچی این دستگاه دارای پنل OLED با رزولوشن 4K می باشد که درست مانند Blade 15، دارای دقت رنگ و وضوح فوق العاده ای می باشد. این دستگاه برای انجام کارهای پردازشی سنگین مانند ادیت ویدیو، رندرگیری و… طراحی شده است.

Studio Edition Blade 15 دارای پردازنده ی گرافیکی Nvidia Quadro می باشد. این سری از GPU ها مخصوص کار های گرافیکی حرفه ای طراحی شده اند؛ کارهایی مانند نرم افزار های طراحی کامپیوتری (CAD)، ساخت انیمیشن و جلوه های بصری گرافیکی (CGI)، تولید محتوای دیجیتال، استفاده از نرم افزار های محاسباتی علمی و طراحی مدل های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین.

پردازنده:  Intel Core i7-9750H

گرافیک:  Nvidia Quadro RTX 5000

حافظه رم: 32 گیگابایت

فضای ذخیره سازی:  1 ترابایت اس اس دی

صفحه نمایش: 15.6 OLED اینچ با رزولوشن 4K

نقاط قوت:

طراحی چشم نواز

قدرت پردازش گرافیکی بسیار بالا

صفحه نمایش 4K OLED

نقاط ضعف:

قیمت بالا

داغی زیاد

اسپیکر های ضعیف

Razer Blade Pro 17

داشتن صفحه نمایش بزرگ برای برخی از کارها مانند ادیت ویدیو و عکس، ساخت موزیک، طراحی سه بعدی و… می تواند بسیار کارآمد و مفید باشد. اگر شما از آن دسته افراد هستید که به صفحه نمایش های 17 اینچی علاقه دارید و حمل و نقل لپ تاپ های بزرگ برایتان مشکلی ایجاد نمی کند، Razer Blade Pro 17 گزینه ی مناسبی برای شماست.

این لپ تاپ تقریبا در هیچ زمینه ای ضعف ندارد. سخت افزار قدرتمند Razer Blade Pro 17 شامل پردازنده ی 8 هسته ای نسل دهم سری H اینتل و گرافیک RTX 2080 Super انویدیا می باشد. همچنین سایز بزرگ این دستگاه به طراحان اجازه داده است باتری بزرگتری در آن قرار دهند که طول عمر بالایی را ارائه می دهد.

اگر برای گیم و یا انجام کار های حرفه ای به یک لپ تاپ 17 اینچی شیک و نسبتا سبک وزن نیاز دارید، حتما Razer Blade Pro 17 را در فهرست گزینه های خود قرار دهید.

 

پردازنده:   Intel Core i7-10875H

گرافیک:   RTX 2080 Super Max-Q

حافظه رم: 16 گیگابایت

فضای ذخیره سازی:  512 گیگابایت اس اس دی

صفحه نمایش: 17.3 اینچ با رزولوشن 1080p

نقاط قوت:

شاسی باریک و خوش ساخت

عملکرد بسیار خوب در گیم و کار

عمر باتری خوب

نقاط ضعف:

قیمت بالا

داغ شدن لپ تاپ

آشنایی با لپ تاپ های RAZER BLADE

لپ تاپ های جدید RAZER BLADE 2022

ریزر همچنین برای سال ۲۰۲۲، نسخه های جدیدی از محصولات نام آشنای خود را معرفی کرده است. ریزر برای بلید ۱۴ سال ۲۰۲۲ از جدیدترین سخت افزار موجود استفاده کرده است: پردازنده ی هشت هسته ای 6900HX شرکت ای ام دی و سه گزینه ی 3060، 3070Ti و 3080Ti برای گرافیک. همچنین اس اس دی استفاده شده در این لپ تاپ نسبت به نسخه های سال قبل سریع تر می باشد. چرا که پردازنده های سری 6000 شرکت AMD از باس PCIe نسل ۴ استفاده می کنند. این اس اس دی دارای ظرفیت ۱ ترابایت می باشد و می توانید در صورت نیاز خود آن را آپگرید کنید. همچنین برای حافظه ی رم از 16 گیگابایت رم DDR5 با سرعت 4800 مگاهرتز استفاده شده است. متاسفانه رم دستگاه مانند نسخه های قبلی بلید ۱۴ به مادربرد لحیم شده است و امکان تعویض آن وجود ندارد. برای صفحه نمایش نیز دو گزینه ی 1080p 165Hz و 1440p 165Hz وجود دارد. این دستگاه در تاریخ ۱۰ فوریه سال جاری برای پیش فروش در دسترس قرار خواهد گرفت.

RAZER BLADE 2022

بلید ۱۵ نیز از پردازنده ی نسل دوازدهمی 12800H شرکت اینتل بهره می برد، یک سی پی یوی 14 هسته ای 20 رشته ای که بر اساس معماری جدید بیگ لیتل شرکت اینتل ساخته شده است. همچنین 16 گیگ حافظه ی رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز در این لپ تاپ استفاده شده است که بر خلاف بلید ۱۴، به مادربرد لحیم نشده و امکان آپگرید کردن آن تا ۶۴ گیگ وجود دارد. گزینه های موجود برای GPU نیز درست مانند بلید ۱۴ هستند. در خصوص صفحه نمایش نیز دو آپشن 1080p 360Hz و 1440p 240Hz در دسترس خواهد بود. این محصول طبق اعلام ریزر در بهار ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

RAZER BLADE 17 2022

محصول بعدی ریزر بلید ۱۷ است. برای پردازنده ی این دستگاه دو کانفیگ 12800H و 12900HK وجود خواهد داشت و از نظر GPU نیز مانند بلید ۱۴ و بلید ۱۵، سه گزینه ی 3060، 3070Ti و 3080Ti در دسترس خواهد بود. حافظه ی رم نیز مانند بلید ۱۵ قابلیت آپگرید خواهد داشت. بلید ۱۷ همچنین دارای چهار کانفیگ مختلف برای صفحه نمایش خواهد بود که شامل 1080p/360Hz ،1440p/165Hz ،1440p/240Hz و 4K/144Hz می باشد. ریزر همچنین ادعا کرده است که ظرفیت باتری لپ تاپ نسبت به نسخه های سال پیش افزایش یافته است.

امیدواریم این مقاله در آشنایی شما با محصولات شرکت ریزر موثر بوده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نموده و همچنین به بخش لپ تاپ های گیمینگ فروشگاه وبسایت ما نیز سر بزنید. همچنین پیشنهاد میکنیم. از مقاله معرفی بهترین لپ تاپهای گیمینگ 2022 هم بازدید بفرمائید. امیدوارم مقاله آشنایی با لپ تاپ های گیمینگ RAZER BLADE برای شما مفید بوده باشه و برای آشنائی بیشتر با لپ تاپ های ریزر اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.