مقالات

لوازم جانبی لپ تاپ گیمینگ

لوازم جانبی لپ تاپ گیمینگ

تنها وسیله ای که برای تجربه ی بازی های کامپیوتری نیاز دارید، یک لپ تاپ گیمینگ است. با این حال استفاده از لوازم جانبی گیمینگ می تواند تجربه ی بازی های شما را بهبود ببخشد. همچنین برند گیمینگ همیشه بدین معنا نیست که این محصولات فقط مناسب گیمر ها هستند. گاهی اوقات کیفیت و کارایی بهتر این محصولات، خرید آن ها را برای کسانی که کار های معمولی انجام می دهند نیز به صرفه می سازد. در این مقاله قصد داریم به بررسی لوازم جانبی گیمینگ بپردازیم. در ادامه با هم خواهیم بود.

Alienware 15 R4 core i7

ماوس گیمینگ

شما می توانید برای بازی کردن از هر ماوسی استفاده کنید اما ماوس های گیمینگ به سنسور دقیق تر و حساس تری مجهز هستند که در بازی های رقابتی و شوتر می تواند برای شما نسبت به رقبایتان برتری ایجاد کند. این ماوس ها همچنین دارای دکمه های بیشتری هستند که به جز گیمینگ، در انجام کار های روزمره ی کامپیوتری نیز می توانند به شما کمک رسانی کنند. همچنین طراحی این ماوس ها به گونه ای است که برای ساعات طولانی گیمینگ، راحتی دست شما را تضمین نماید. معمولا ماوس های گیمینگ با سیم هستند چرا که ماوس های بی سیم بلوتوثی و دانگلی عموما تاخیر دارند (یعنی ممکن است از زمانی که ماوس را حرکت می دهید تا زمانی که اثر آن را روی صفحه مشاهده می کنید مدت کوتاهی فاصله وجود داشته باشد) این تاخیر در ماوس هایی که از طریق سیم به کامپیوتر متصل می شوند بسیار کمتر است. البته هنگام انجام کار های معمولی این تاخیر حس نمی شود و تاثیر آن بیشتر در بازی های رقابتی و سرعت بالا به چشم می خورد.

هدست گیمینگ

هدست های گیمینگ باعث بهبود کیفیت و بیس صدای بازی می شوند و می توانید بدون اینکه برای سایر افراد حاضر در اتاق مزاحمتی ایجاد کنید از بازی خود لذت ببرید. این هدست ها با ایجاد صدای چند جهته (دایرکشنال) به شما اجازه می دهند هنگام بازی بهتر متوجه شوید منبع یک صدای خاص کجاست. البته این این ویژگی را می توان با استفاده از برخی نرم افزار ها در هدفون های معمولی نیز شبیه سازی کرد. معمولا هدست های گیمینگ را می توان به عنوان یک بسته ی تمام و کمال در نظر گرفت. یک هدست از یک هدفون و میکروفون تشکیل شده است. میکروفون های هدست به قابلیت کنسل کردن نویز مجهز هستند. همچنین دکمه های روی هدست به شما اجازه ی کنترل صدا و در گاهی موارد تغییر حالت صدا و کنترل برخی از تنظیمات مربوط به صدای داخل بازی را می دهد. برخی از هدست های گیمینگ به رابط USB مجهز هستند. این هدست ها دارای کارت صدای داخلی هستند.

هدست گیمینگ

کیبورد گیمر

اگر نورپردازی و ظاهر و شمایل پر زرق برق کیبود های گیمینگ را دوست ندارید هنوز هم انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد. محبوبیت کیبورد های مکانیکی در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و انواع بیشماری از این نوع کیبورد ها تولید شده است. تفاوت اصلی کیبورد های مکانیکی با کیبورد های معمولی در سوییچ کلید هاست. از نظر عملکرد نیز کیبورد های مکانیکی طول عمر بیشتری نسبت به کیبورد های معمولی دارند و همچنین تایپ کردن روی آن ها حس بهتری القا می کند. کیبورد های مکانیکی انواع مختلفی دارند که معروفترین آن ها از سوییچ های چری (Cherry) استفاده می کنند. این سوییچ ها نیز به سه دسته تقسیم می شوند: سوییچ های آبی که برای تایپ طراحی شده اند و نسبت به دو مدل دیگر سفت تر هستند و صدای بیشتری تولید می کنند، سوییچ های قرمز که برای گیم طراحی شده اند و نرم تر هستند و سوئیچ های قهوه ای که نقطه ی میانه ی سوئیچ های آبی و قرمز هستند. این که کدام سوییچ برای شما مناسب است به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

موس گیمینگ

مانیتور گیمینگ

مانیتور لپ تاپ های گیمینگ برای بازی طراحی شده اند اما اگر حس می کنید در بازی های رقابتی به نرخ نوسازی بالاتری نیاز دارید و یا مانیتورتان گوستینگ دارد، (هنگام حرکت سریع تصاویر در صفحه نمایش ممکن است هاله ای تار از تصویر باقی بماند که به این پدیده گوستینگ می گویند) خرید یک مانیتور گیمینگ می تواند مشکلتان را حل کند. اگر فقط سرعت برایتان مهم است و دقت رنگ ها و زاویه دید برایتان اهمیت چندانی ندارد، خریداری صفحه نمایش های گیمینگ که به پنل TN مجهز هستند می تواند برایتان مقرون به صرفه تر باشد. اما اگر هم نرخ نوسازی و هم دقت رنگ ها و زاویه دید برایتان مهم است حتما باید از پنل های IPS استفاده کنید. همچنین در مانیتور های گیمینگ نوع دیگری از پنل به نام VA وجود دارد که نقطه ی میانی پنل های IPS و TN است. کیفیت رنگ های یک پنل VA از IPS پایین تر و از TN بالاتر است اما در یک نرخ نوسازی خاص، خرید یک پنل VA نسبت به IPS برای شما ارزان تر تمام خواهد شد.

کول پد گیمینگ :

خیلی وقتها مشتریان ما از گرما تولید شده توسط لپ تاپ گیم خودشون ابراز نگرانی می کنن. اما همین ابتدا بگم. گرما مال لپ تاپ گیم هست. و اصلا جای نگرانی ندارد. لپ تاپ گیم بدلیل نوع ساختار و طراحی خودش با کمک سیستم های کولینگی که بر روی آن قرار دارد. برای خنک کردن پردازنده و گرافیک باید حسابی کار کنند. اگر حتی در اوج بازی احساس کردین. صدای فن ها هم بالا رفته نگران نشین. اما به هر صورت استفاده از یک کول پد خیلی می تونه به لپ تاپ شما کمک کنه. در بازار کول پدهای متنوعی وجود دارد. اما شما نیار به یک کول پد مخصوص گیم هستین . که چندین فن داشته باشد. نکته مهم این هست. که باید سیستم تغذیه مجزا از لپ تاپ شما داشته باشد. اصلا توصیه نمیکنیم. کول پد را به لپ تاپ مستقیم وصل کنید. به عنوان منبع تغذیه ، اما کول پد در خیلی از مواقع حتی روش هم که نباشد. چون به سیستم گردش هوا لپ تاپ کمک می کند. بسیار مفید می باشد.

لوازم جانبی لپ تاپ گیمینگ (1)

کنترلر گیم

استفاده از ماوس و کیبورد برای بازی های شوتر، استراتژی و MOBA بهترین گزینه است اما تجربه ی برخی ژانر های دیگر مثل پلتفرمر، فایتینگ و… هنوز به پای کنترلر نمی رسد. بهترین گزینه در انتخاب کنترلر، کنترلر های کنسول های خانگیست که با بازی های پی سی نیز سازگاری دارند. این که از کنترلر ایکس باکس یا پلی استیشن استفاده کنید هم باز به سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد. هر دوی این کنترلر ها از کیفیت و ارگونومی خوبی برخوردارند.

اگر سوال یا پیشنهادی دارید حتما در قسمت نظرات مطرح نمایید. همچنین برای خرید لپ تاپ گیمینگ و لوازم جانبی آن به بخش لپ تاپ های گیمینگ سایت ما نیز سر بزنید.امیدواریم مقاله لوازم جانبی لپ تاپ گیمینگ برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.