مقالات

بهترین برندهای  لپ تاپ در سال 2022

بهترین برندهای لپ تاپ

بهترین برندهای  لپ تاپ در سال 2022

خیلی از مشتریان این سوال را از ما می پرسند. بهترین برند لپ تاپ چیست؟ یا بهترین برندهای  لپ تاپ در سال 2022 کدام هستند. واقعیت این سوال، خیلی سوال سختی است. واقعا ما چیزی بنام بهترین برند لپ تاپ شاید نداشته باشیم. این سوال مثل این می ماند که بپرسیم بهترین برند خودرو چیست. ایا کسی می تواند با اطمینان بگوید. بنز، فورد، تویوتا، پورش، فراری ووو کدام یک بهتر است. مطمئنا باید به این سوال با یک سری سوال دیگر پاسخ بدهیم. اول اینکه بودجه شما چقدر است. ایا من که پول یک پراید را دارم. می توانم دنبال بنز باشم. مطمئنا نه ،

سوال دیگر این است. که چه کاربردی مدنظر شما است. ایا وقتی بین خانه و مدرسه می خواهید بروید. یک فراری با امکانات انچنانی و سرعت 300 کیلومتر در ساعت برای شما مناسب نیست. شاید یک سدان معمولی اکی باشد. شما باید مشخص کنید. برای بازی،حسابداری، کار طراحی، ترید یا مهندسی نیاز به لپ تاپ دارید. هر کدام از این موضوعات نیز انواع لپ تاپ ها با مشخصات خاص برای آنها تولید شده است.

مثلا یک لپ تاپ گیم شاید کارت گرافیک، کیفیت صفحه پردازنده و سیستم خنک کننده آن از هر چیری مهم تر باشد. این امکانات شاید برای یک طراح هم مهم باشد در کنار یک رم خوب ، پس خیلی نباید خودمان را درگیر برندها کنیم. اما قبل از ادامه بحث می خواهم چند تا آمار به شما بدهم.

بهترین برندهای لپ تاپ در دنیا

 پرفروشترین برندهای لپ تاپ در دنیا

مطمئنا لنوو بدلیل قیمت پائین، مشخصات متوسط و قابل قبول جزو پرفروشترین ها می باشد. در همین رده می توان به ایسوس، دل و اچ پی هم اشاره کرد. شاید اول به ذهن شما اپل بیاید. اما اپل پروفرشترین لپ تاپ بازار نیست. اکثر سالها لنوو، دل و اچ پی، ایسوس هستند. حتی برند با کیفیت عالی مثل مایکروسافت حتی جزو ده برند پرفروش در دنیا نیست. فروش مطمئنا ارتباطی با کیفیت ندارد. تویوتا کرولا پرفروشترین خودرو دنیا است. اما با کیفیت ترین و بهترین نیست.

طراحی و کیفیت برندهای لپ تاپ:

وقتی بحث کیفیت می شود. کلا داستان عوض می شود. اینجا است. که اپل و مایکروسافت و مدلهای خاص از برندها مثل الینور دل یا ریزر بلید یک سر و گردن از بقیه رقبا و برندها بالاتر قار می گیرند.

گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای لپ تاپ:

این موضوع را نمی توان جهانی در نظر گرفت. چون ایرا نبدلیل تحریمها خیلی با جامعه جهانی ارتباط ندارد و عملا اینجا شما مجبور هستید. از برندهائی خرید کنید. که در ایران نمایندگی و خدمات پس از فروش دارند. اینجا لنوو و ایسوس از بقیه جلوتر هستند. در مجموع بهتر است. قبل از خرید لپ تاپ در ایران بجای توجه خیلی زیاد به نام برند به موارد مهم مثل قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش توجه کنیم. اگر پول خوب دارید. بروید سراغ برندهای خوب مثل اپل و سرفیس مایکروسافت (البته باید امکانات و مشخصات ان لپ تاپ ها با نیاز شما تطابق داشته باشد) و حتی لپ تاپ های گیمینگ دل، ایسوس و لنوو اما در غیر اینصورت کلی لپ تاپ خوب و با امکانات عالی اما قیمت مناسب در بازار موجود است. 

دقت کنید. خیلی در قید و بند برند نباشید. مثلا برند ایسوس x541  بقدری برای گارانتی برگشت خورد. که واقعا چند سال تیم دکونزو  را درگیر کرده بود. اما همین ایسوس برند tuf یا  هم دارد. که خیلی هم عالی است.

در مجموع براساس بودجه و کاربردی که مدنظر شما است. از متخصص این کار مثل شریک و باجناغ 20  ساله من مهندس سلطانی کمک بگیرید. (تماس تصویری واتس اپ 09357787955 و مشاوره تلفنی 09120381340) چون خیلی از جزئیات را با توجه به تمام موارد مهم مثل بودجه، کاربرد و حتی وزن و گارانتی شما را راهنمایی می کند. لذا در  ادامه مهترین نکات در هنگام خرید یک لپ تاپ را برای شما اماده کردم. امیداورم برای شما مفید باشد. 

محبوب ترین لپ تاپ ها

هنگام خرید لپ تاپ جدید به چه نکاتی باید توجه کرد؟

موارد خاصی وجود دارد که می توانید هنگام خرید یک لپ تاپ جدید در سال 2202  به آنها توجه کنید و مطمئن شوید که بهترین لپ تاپ را در قبال پول خود خواهید داشت.قبل از خرید حتما به مشخصات لپ تاپ دقت کنید. این یک راه خوب برای تشخیص سریع قدرت لپ‌تاپ و توانایی آن است – تا زمانی که بدانید به دنبال چه هستید.

اول از همه پردازنده است. این اساساً مغز لپ‌تاپ است و یک لپ‌تاپ معمولا دارای یک پردازنده (همچنین به عنوان CPU) ساخته شده توسط اینتل یا AMD است. اینتل تا حد زیادی محبوب‌ترین سازنده CPU برای لپ‌تاپ‌ها است، اگرچه ما شاهد افزایش تعداد لپ‌تاپ‌های مجهز به AMD نیز هستیم. به عنوان یک قانون کلی، پردازنده های اینتل عملکرد بهتری دارند، اما پردازنده های AMD ارزش قیمتی بهتری دارند.

برای ساده‌تر کردن کارها، اینتل و AMD پردازنده‌های خود را شماره‌گذاری کرده‌اند تا به شما ایده‌ای تقریبی از اینکه لپ‌تاپ با آن پردازنده می‌تواند چه نوع وظایفی را انجام دهد، ارائه می‌کند.اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه برای کارهای ساده‌ای مانند مرور وب یا تماشای Netflix هستید، لپ‌تاپ با پردازنده Intel Pentium، Intel Core i3 یا AMD Ryzen 3 این کار را بدون گران‌کردن لپ‌تاپ انجام می‌دهد.

اگر به دنبال چیزی با صدای کمی بیشتر هستید – شاید برای انجام کارهای پیچیده تری مانند ویرایش ویدیوهای خانگی یا بازی کردن خود – به دنبال لپ تاپی با حداقل پردازنده Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5 باشید.

قیمت Alienware 15 R4

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ایجاد رسانه و کارهای پیچیده‌تر:

با پردازنده Core i7 یا Core i9 اینتل یا پردازنده AMD Ryzen 7 عرضه می‌شوند. لپ‌تاپ‌هایی که این پردازنده‌ها را در خود جای داده‌اند، بالاترین رده‌ای هستند که بدون توجه به کاری که می‌خواهید انجام دهید، عملکرد درخشانی را ارائه می‌کنند – اما هشدار دهید که آنها اغلب در گران‌ترین لپ‌تاپ‌ها یافت می‌شوند.

در نهایت، مراقب باشید که پردازنده چقدر جدید است. اینتل به راحتی نسل های پردازنده های خود را ارائه می دهد، بنابراین هر چه نسل بالاتر باشد، جدیدتر است. آخرین نسل، نسل دهم است، اگرچه نسل نهم پردازنده های Core اینتل نیز بسیار جدید هستند.یک پردازنده جدیدتر عملکرد بهتری دارد و انرژی کارآمدتری دارد – بنابراین عمر باتری طولانی‌تر خواهد بود. اگرچه آنها گران تر هستند.

وقتی صحبت از گرافیک به میان می آید، نیازی نیست که زیاد نگران باشید، زیرا پردازنده های لپ تاپ با گرافیک داخلی (یکپارچه) عرضه می شوند. با این حال، اگر می‌خواهید بازی‌های رایانه شخصی را روی لپ‌تاپ خود بازی کنید، باید یک لپ‌تاپ گیمینگ با یک GPU مجزا – از Nvidia یا AMD- بخواهید.

لپ تاپ به چه مقدار رم نیاز دارد؟

RAM (حافظه دسترسی تصادفی) یک مشخصات مهم در لپ‌تاپ است. برای یک لپ‌تاپ ویندوزی حداقل 4 گیگابایت می‌خواهید – اگرچه ما در واقع به بسیاری از افراد توصیه می‌کنیم که 8 گیگابایت را انتخاب کنند. این تضمین می کند که لپ تاپ برای سال های آینده به خوبی کار می کند. کروم‌بوک‌های مقرون‌به‌صرفه می‌توانند با رم کمتر، مانند 1 یا 2 گیگابایت، از بین بروند.

ملاحظات عمر باتری در لپ تاپ 

در نهایت عمر باتری وجود دارد. این احتمالاً یکی از مهم ترین ملاحظاتی است که هنگام انتخاب لپ تاپ برای خرید به آن توجه می کنید. بهترین لپ‌تاپ‌ها باید بتوانند به شما اجازه دهند ساعت‌ها کار کنید – و بازی کنید – بدون اینکه مجبور باشید برای آداپتور برق تلاش کنید. لپ‌تاپ‌های مدرن روز به روز در مصرف انرژی کارآمدتر می‌شوند، که منجر به عمر باتری طولانی‌تر شده است. برای اینکه یک لپ‌تاپ در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ما قرار بگیرد، باید عمر باتری آن پنج ساعت یا بیشتر باشد.

به خاطر داشته باشید که عمر باتری که سازندگان لپ‌تاپ ادعا می‌کنند دستگاهشان می‌تواند کاملاً متفاوت از آنچه واقعاً تجربه می‌کنید باشد. این به این دلیل است که بسیاری از سازندگان لپ‌تاپ باتری‌های خود را در محیط‌های بسیار کنترل‌شده آزمایش می‌کنند، با استفاده از لپ‌تاپ به گونه‌ای که ممکن است. لزوماً از آن استفاده نکنید. بنابراین، در حالی که یک لپ‌تاپ ممکن است عمر باتری ادعایی 10 ساعت داشته باشد، ممکن است متوجه شوید که هنگام استفاده از آن برای کارهای خاص – مانند پخش محتوای با کیفیت بالا – عمر باتری شما سریع‌تر تمام می‌شود.

انتخاب مدل  لپ تاپ بر اساس کاربرد مدنظر شما ؟

لپ‌تاپ‌های عمومی:

جایی که بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت یافت می‌شوند، دستگاه‌هایی که بیشتر بر روی کاربردی بودن تمرکز دارند تا سبک، قابل حمل بودن یا قدرت. این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند سریع باشند، اما معمولاً یک لپ تاپ تاشو غیر اولترابوک با صفحه نمایش HD و فضای ذخیره سازی مبتنی بر درایو چرخان با قیمت کمتر از 600 دلار یا 400 پوند پیدا خواهید کرد.

اولترابوک ها:

جایی که نوت بوک های نازک و سبک با حافظه SSD و وضوح صفحه نمایش بیش از 1080p را خواهید دید. بهترین اولترابوک ها با اجزای قدرتمند، البته مبتنی بر موبایل و به خصوص عمر باتری طولانی، قیمت بسیار بالایی دارند – 700 دلار یا 500 تا 2000 دلار یا 1800 پوند.

لپ‌تاپ‌های 2 در 1:

جایی که نوت‌بوک‌هایی که به‌عنوان تبلت در آن قرار دارند. سرفیس بوک 2 ممکن است راه حلی باشد، اما بسیاری از بهترین لپ تاپ های 2 در 1 در حال حاضر در دسترس هستند. این هیبریدها که با لولاهای جداشدنی و چرخشی 360 درجه تجهیز شده اند، همه کاره ترین راه برای تجربه ویندوز 10 (یا سیستم عامل کروم) روی صفحه نمایش لمسی هستند.

دستگاه‌های Chromebook:

جایی که بهترین کروم‌بوک‌های دارای سیستم‌عامل Chrome را پیدا خواهید کرد. اینها بیشتر کارهایی را که ویندوز و macOS در مرورگر می‌توانند انجام می‌دهند، متمرکز بر فضای ذخیره‌سازی ابری از طریق محلی، در حالی که اخیراً از برنامه‌های اندروید برای مدل‌های صفحه لمسی پشتیبانی می‌کنند. آنها معمولاً کمتر از 300 دلار یا 200 پوند قیمت دارند و برخی حتی می توانند درگیری جزئی را تحمل کنند.

لپ‌تاپ‌های بازی:

برای انجام بازی‌ها (تقریباً) مانند رایانه‌های رومیزی براق به لپ‌تاپ نیاز دارید؟ سپس یکی از بهترین لپ تاپ های بازی را می خواهید. این دستگاه‌ها معمولاً از 800 دلار یا 600 پوند تا بیش از 3000 دلار یا 2800 پوند قیمت دارند و احتمالاً اولین دستگاه‌هایی هستند که از پردازنده‌های Ryzen درجه لپ‌تاپ AMD استفاده می‌کنند. اگر واقعاً بودجه ندارید، می توانید بهترین معاملات ارزان لپ تاپ بازی را بررسی کنید.

هیبریدهای لپ‌تاپ و تبلت:

بهترین تبلت‌های ویندوزی که از رویکرد اول تبلت‌ها تا هیبریدی‌های لپ‌تاپ و تبلت طراحی شده‌اند، دارای صفحه‌نمایش‌های لمسی فراتر از اچ‌دی هستند که گاهی اوقات پایه‌هایی در قاب خود دارند یا از طریق کاور صفحه‌کلید ارائه می‌شوند. اینها عموماً با یک قلم می درخشند و از قیمت مناسب تا محدوده قیمتی درجه یک متغیر هستند.

امیدوارم مقاله ای که برای شما با کمک همکارانم در سایت دکونزو آماده کردم در مورد بهترین برندهای  لپ تاپ در سال 2022  برای شما مفید بوده باشد. هر هفته تلاش می کنم. مهمترین و پرکاربردترین سوالات مشتریان عزیز که از راههای مختلف به دست ما رسیده را برای شما عزیزان آماده کنم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.