مقالات

لپ تاپ ورک استیشن چیست؟ 

لپ تاپ ورک استیشن چیست؟

لپ تاپ ورک استیشن چیست؟ 

لپ تاپ ورک استیشن چیست؟  در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که هر چیزی که مانند یک لپ‌تاپ باز و بسته می‌شود و می‌توان در هر جائی از آن استفاده کرد. را به عنوان یک لپ‌تاپ در نظر گرفت. با این حال، بسیاری از لپ‌تاپ‌های امروزی در واقع ماشین‌هایی با قدرت بالا هستند. اما همه آنها را نمی توان یک ورک استیشن یا لپ تاپ گیمینگ نامید. در ادامه با بچه های دکونزو همراه باشید. تا بیشتر با این لپ تاپ ها آشنا بشیم .
اول به طور خلاصه با تعریف لپ تاپ ورک استیشن آشنا بشیم .یک لپ تاپ ورک استیشن به طور کلی برای انجام فرآیندها و برنامه های قوی مانند رندر، انیمیشن سه بعدی، CAD، تجزیه و تحلیل داده ها و ویرایش ویدئو طراحی شده است. از سوی دیگر، حالا بیایید در مورد آنچه که لپ تاپ ورک استیشن واقعی نامیده می شود، مزایای این لپ تاپ ها، و نحوه خرید بهترین لپ تاپ در بازار امروز صحبت کنیم. در حالی که طبقه بندی از برندی به برند دیگر متفاوت است، چند ویژگی قابل توجه لپ تاپ ورک استیشن وجود دارد که در سراسر صنعت معمول است.

بسیاری از مؤلفه‌های زیر(اگر نگوییم همه) را بسیاری از لپ تاپ های ورک استیشن خواهند داشت.

1. پردازنده چند هسته ای :
توانایی مدیریت بسیاری از برنامه ها در یک زمان، به ویژه برنامه هایی که از مقدار زیادی حافظه استفاده می کنند، ویژگی بارز لپ تاپ های ورک استیشن است. انتظار داشته باشید که می توانید این مشخصات را از پردازنده مدل Intel® i5 نسل هشت به بالاتر یا یک پردازنده AMD نسل چهار به بالا انتظار داشته باشید. همان ویژگی‌هایی که یک CPU را برای بازی عالی می‌سازد، به لپ تاپ ورک استیشن قدرت می‌دهد تا کارهای سنگینی مانند رندر سه بعدی و پردازش مجموعه داده‌های بزرگ را انجام دهد.

2.حافظه SSD
بر خلاف هارد دیسک های استاندارد HDD ، یک SSD هیچ قطعه متحرکی ندارد. آنها سریعتر کار می کنند و به طور کلی عمر طولانی تری دارند در حالی که هارد دیسک های استاندارد می توانند بیشتر مستعد خرابی فیزیکی باشند. یک SSD همچنین برای کنترل حجم کار سیستم هایی طراحی شده است که هرگز متوقف نمی شوند و برنامه ها را در 24 ساعت شبانه روز اجرا می کنند.

3. GPU بهتر (واحد پردازنده گرافیکی)

در حالی که همه لپ‌تاپ‌ها دارای کارت گرافیک یا پردازنده هستند، یک لپ تاپ ورک استیشن دارای یک GPU بسیار ارتقا یافته است تا به کاهش بخشی از کار در نمایش گرافیک روی صفحه نمایش شما توسط CPU کمک کند.
این به معنای خروجی واقعی بیشتر و تاخیر کمتر برای پروژه های گرافیکی شدید مانند رندر سه بعدی و CAD است. مطمئنا ارائه پردازنده های گرافیکی خاص مثل گرافیک کوادرو که در چند سال گذشته به صورت تخصصی برای لپ تاپ های ورک استیشن طراحی شدن در بهبود عملکرد لپ تاپ های ورک استیشن تاثیر گذار بوده است. پس در هنگام خرید لپ الپ ورک استیشن اگر با گرافیک کوادرو مواجه شدین شک نکنید.

nvidia_quadro_chip

4. حافظه ECC
برخلاف رایانه‌های معمولی که نمی‌توانند خطاهای تک بیتی را بخوانند یا حل کنند، یک حافظه ECC (کد تصحیح خطا) می‌تواند خرابی داده‌ها را شناسایی و تصحیح کند تا فرآیندهای حساس ادامه پیدا کنند.
به عنوان مثال، فرآیندهای علمی و حسابی حتی کوچکترین وقفه را در محاسبات خود تحمل نمی کنند، بنابراین این نوع حافظه برای انجام وظایف محاسباتی روزمره در آن صنایع مورد نیاز است.

5. RAID ( (آرایه اضافی از دیسک های مستقل)
یک سیستم RAID از بیش از یک هارد دیسک برای ذخیره اطلاعات استفاده می کند، که احتمال خرابی سیستم شما را کاهش می دهد. این امر پردازش و ذخیره سازی داده ها را آسان تر و کارآمدتر می کند. همه این ویژگی‌ها در همه لپ تاپ های ورک استیشن در دسترس نخواهد بود. اما استاندارد صنعت این است که حداقل تعداد کمی از آن‌ها در اکثر مدل‌های سطح پایه وجود داشته باشد.

لپ تاپ ورک استیشن در مقابل سایر لپ تاپ ها کدام بهتر است؟

پاسخ به این سوال بستگی به کاری دارد که می خواهید انجام دهید. اگر دانش آموزی هستید. که از دستگاه خود برای نوشتن مقاله، انجام تحقیق، پخش فیلم و چت با دوستان خود در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید،یک لپ تاپ با کانفینگ معمولی هم کار شما را راه می اندازد و خیلی نیاز به هزینه زیاد ندارید. به یاد داشته باشید، طیف وسیعی از پیشنهادات در دسته لپ‌تاپ‌ها وجود دارد، از جمله مواردی که تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD ، پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل i7 ، وجود یک رم 32 و 8 گیگ بایت گرافیک RTX 3090 دارند. اما ایا شما به این کانفینگ سطح بالا برای کارهای معمولی نیاز دارین.مطمئنا خیر

لپ‌تاپ‌های امروزی همچنین دارای قابلیت اتصال به چندین مانیتور خارجی و درایوهای DVD-RW هستند، بنابراین می‌توانید فیلم تماشا کنید، بازی کنید و پروژه‌های خود را برای مشاهده در آینده ایجاد کنید. لپ تاپ های ورک استیشن بهترین گزینه هستند. برای کسانی که کارشان شامل پروژه های مهندسی، طراحی و ویرایش فشرده است، بدون شک یک لپ تاپ ورک استیشن بهترین گزینه است.
این لپ تاپ ها با این قدرت ساخته شده‌اند که می‌توانند چندین برنامه و فرآیند بسیار درگیر را به طور همزمان مدیریت کنند. برای مثال، باز بودن یک پنجره با نقشه‌های CAD و پنجره دیگر با ویدئو، برای لپ تاپ ورک استیشن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
اینها اغلب لپ تاپ های مخصوص این کار هستند، و می توان انتظار داشت. که می‌توانند بار کاری مشابه همتایان رومیزی خود را تحمل کنند. در نتیجه، کمی سنگین‌تر می‌شوند، از عمر باتری بیشتری استفاده می‌کنند و قیمت بالایی دارند.
با این حال، آنچه در ازای آن دریافت می‌کنید، عملکرد بی‌نظیری است که مورد نیاز برخی از صنایع، مانند فیلم و انیمیشن، مهندسی، ریاضیات ، عکاسی و طراحان حرفه ای است.

HP WORKSTITION

چه مدل و برند لپ تاپ WORKSTATION بخریم؟

شاید این سوال در کل طول مقاله ذهن شما را مشغول کرده بود. که کدام برند بهترین و با کیفیت ترین مدلهای لپ تاپ ورک استیشن را تولید می کند. بعد این همه سال تجربه به شما می گم. که شرکت اچ پی پیشرو در ساخت لپ تاپ های ورک استیشن می باشد. این شرکت سالهاست مدل HP ZBOOK را در کانفینگ های مختلف به بازار لپ تاپ های ورک استیشن ارائه نمود. و در بعضی مدلها حتی از پردازنده های سروری هم در کنار پردازنده گرافیک کوادرو استفاده نمود. در مدلهای معمولی هم همیشه از گرافیک کوادرو در کنار یک پردازنده سطح بالا استفاده می کند.

و حواسش به سیستم خنک کننده ای که بتواند ساعت های طولانی روشن بماند و کار رندر و تحلیل اطلاعات را انجام دهد، بوده است. این شرکت در اواخر سال 2021 یک محصول جدید و با طراحی زیبا به نام HP ZHAN را جایگزین، مدل قدیمی خود نمود. مطمئنا حرفه ایهای طراحی و دیزاین انتخاب اول آنها لپ تاپ ورک استیشن HP می باشد. در ادامه مهمترین سوالاتی که احتمالا تو ذهن شما هست را اماده کردیم. که امیدواریم مفید باشه.

قیمت لپ تاپ Hp ZHAN 99 G1

تفاوت بین رایانه معمولی و لپ تاپ ورک استیشن چیست؟

یک لپ تاپ ورک استیشن از یک کامپیوتر شخصی PC (توانایی بیشتری دارد، اما از یک سرور که می تواند شبکه بزرگی از رایانه های شخصی جانبی یا ایستگاه های کاری را مدیریت کند و وظایف پردازش و گزارش دهی عظیمی را انجام دهد) توانائی کمتری دارد. البته بر روی بعضی از لپ تاپ های ورک استیشن از پردازنده سروری مانند xeon استفاده می گردد.
و قدرت پردازش خام آن‌ها به لپ تاپ های ورک استیشن اجازه می‌دهد. تا رابط‌های گرافیکی با وضوح بالا یا سه بعدی، نرم‌افزارهای چندوظیفه‌ای پیچیده و توانایی‌های پیشرفته برای برقراری ارتباط با رایانه‌های دیگر را در خود جای دهند.
لپ تاپ های ورک استیشن در ابتدا برای انجام وظایف محاسباتی فشرده علمی و مهندسی استفاده می شد. آنها همچنین در برخی از برنامه های پیچیده مالی و تجاری مورد توجه قرار گرفتند. و به مرور وارد عرصه کارهای گرافیکی و طراحی شدند.

تفاوت بین لپ تاپ ورک استیشن و لپ تاپ بازی چیست؟

یکی دیگر از راه های تمایز بین لپ تاپ Workstation و Gaming، نگاه کردن به کارت گرافیک آنها است. ایستگاه های کاری از کارت های گرافیک حرفه ای و قدرتمندی مانند NVIDIA Quadro، AMD FirePro یا Radeon Pro استفاده می کنند. لپ تاپ های گیمینگ عموما از کارت های NVIDIA GeForce و AMD Radeon استفاده می کنند.

مزیت لپ تاپ ورک استیشن چیست؟

دلیل اصلی اینکه چرا برای کامپیوتر هزینه بیشتری می‌پردازید، این است که قطعات گران‌تر را شامل می‌شود. لپ تاپ های ورک استیشن ساخته‌شده برای حرفه‌ای‌ها دارای ویژگی‌های حرفه‌ای مانند پردازنده‌های اینتل، کارت‌های گرافیک NVIDIA، گزینه‌های GPU Tesla، صداهای درجه یک، وضوح ویرایش عکس و ویدیو و حافظه با تأخیر کم هستند.

هدف از لپ تاپ ورک استیشن چیست؟

لپ تاپ ورک استیشن یک کامپیوتر ویژه است که برای کاربردهای فنی یا علمی طراحی شده است. و معمولاً به یک شبکه متصل هستند و سیستم عامل های چند کاربره را اجرا می کنند. البته این لپ تاپ ها بیشتر برای کارهای طراحی، رندر و با امکان روشن ماندن طولانی طراحی شده.

آیا لپ تاپ ورک استیشن برای بازی خوب است؟

لپ تاپ های ورک استیشن یکی از قوی ترین رایانه های موجود در بازار هستند، منطقی است که می توان از آنها برای بازی استفاده کرد. با این حال، افزایش عملکرد اساساً به GPU بستگی دارد. برای انجام هر دو نوع عملکرد، در این صورت به کارت گرافیک NIVIDIA Quadro یا AMD Radeon Pro نیاز دارید. و عملا خیلی مناسب بازی نیست.

تفاوت بین سرور و لپ تاپ ورک استیشن چیست؟

به زبان ساده، سرور دستگاهی است که مشابه یک هارد عمل می کند و شما می توانید اطلاعات شخصی، اطلاعات سایت خودتان را در آنجا ذخیره کنید. با اجاره یک فضا و بدون پرداخت هزینه زیاد، اما یک لپ تاپ ورک استیشن یک رایانه شخصی است. که برای برنامه های کاربردی پیشرفته مانند طراحی گرافیکی، ویرایش ویدیو، CAD، طراحی سه بعدی یا سایر برنامه های فشرده CPU و RAM استفاده می شود. و نسبت به لپ تاپ های معمولی امکان روشن بودن طولانی تری دارند. اما به قدرت و توان یک سرور نیستند.

چه کسی از کامپیوتر لپ تاپ ورک استیشن استفاده می کند؟

لپ تاپ های ورک استیشن و برنامه های کاربردی طراحی شده برای شرکت های مهندسی کوچک، معماران، طراحان گرافیک، و هر سازمان یا فردی که به یک ریزپردازنده سریعتر، مقدار زیادی حافظه با دسترسی بالا و ویژگی های خاصی نیاز دارد. استفاده می شود.

آیا لپ تاپ های لپ تاپ ورک استیشن خوب هستند؟

بهترین لپ‌تاپ‌های لپ تاپ ورک استیشن، لپ‌تاپ‌هایی هستند که می‌توانند انبوهی از داده‌ها یا ویرایش ویدیوهای بزرگ را با کیفیت 4K انجام دهند.

چرا این لپ تاپ ها اینقدر گران هستند؟

سخت‌افزار لپ تاپ های ورک استیشن معمولاً از سخت‌افزارهای سطح بالا، مانند مادربردها و پردازنده‌های گرافیکی گران قیمت و مخصوص استفاده می‌کنند. سیستم خنک کننده قوی تر دارند و طوری طراحی می گردند که امکان روشن بودن در ساعت های طولانی را دارند.

نتیجه گیری :

در مجموع یک لپ تاپ ورک استیشن به طور کلی برای انجام فرآیندها و برنامه های قوی مانند رندر، انیمیشن سه بعدی، CAD، تجزیه و تحلیل داده ها و ویرایش ویدئو طراحی شده است. یک لپ تاپ ورک استیشن قابل حمل مزایایی فراتر از یک دسکتاپ سنتی و یک لپ تاپ یا نوت بوک شخصی استاندارد و حتی گیمینگ دارد. علاوه بر ارائه قدرت محاسباتی باورنکردنی، اغلب می‌تواند بادوام تر بوده و به راحتی سنگین‌ترین پروژه‌های فنی، رندرینگ و تحلیل های سنگین را اجرا نماید. امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و اگر قصد خرید لپ تاپ ورک استیشن را دارید. اینجا کلیک کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.