مقالات

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان سال 2021

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان سال 2021

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان سال 2021 :

در سال های اخیر، تولید کننده های لپ تاپ، محصولاتی برای گیمر ها تولید کرده اند که از نظر قیمتی رقابت بسیار خوبی با سایر لپ تاپ ها دارد. البته قیمت پایین تر این محصولات به این معنی نیست که در صورت خرید، از نظر توان پردازشی برای شما مشکل ساز خواهد شد. درست است که این لپ تاپ ها نمی توانند با پردازنده های برتر، صفحه نمایش های 4K و نوآوری هایی که سایر لپ تاپ های گیمینگ در سیستم خنک کننده ارائه داده اند، رقابت کنند؛ اما این دستگاه ها در مقایسه با سیستم های قابل حملی که از کارت گرافیک مجتمع بهره می برند، بسیار قدرتمند تر هستند و قیمت آن ها نیز تفاوت آن چنانی ندارد.

Dell G15

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با رزولوشن 1920×1080

پردازنده: Intel Core i5-10500H

گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1650

حافظه ی رم: 8 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت

کمپانی دل چندین سال پیش برند Alienware را خریداری کرد تا بتواند در عرصه ی لپ تاپ های گیمینگ حرفی برای گفتن داشته باشد. مشکل اینجاست که لپ تاپ های Alienware از آن چیزی که مشتریان همیشگی دل خریداری می کردند. کمی گران قیمت تر بود. به همین دلیل دل تصمیم گرفت سری جدیدی از لپ تاپ های گیمینگ را تحت برند خود راه اندازی کند که قیمتشان کمتر از 1000 دلار باشد. G15 یکی از ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ دل است که مشخصات آن نیز با قیمتش همخوانی دارد اما یکی از بخش هایی که این دستگاه در آن می درخشد پردازنده است.

دل تصمیم گرفته است در این لپ تاپ از پردازنده ی Core i5-10500H استفاده کند. برند های دیگری مثل Asus ،HP و MSI که در این رنج قیمت لپ تاپ تولید کرده اند از پردازنده های ارزان قیمت تری مانند i5-10300H استفاده می کنند. با خرید لپ تاپ G15 از برخی از ویژگی های خوب برند Alienware نیز بهره مند خواهید شد؛ از طراحی خنک کننده ی Alienware گرفته تا نرم افزار Alienware Command Center که به شما اجازه می دهد تنظیمات بازی ها را بهینه کنید و همچنین با استفاده از قابلیت Game Shift، عملکرد دستگاه را کمی افزایش دهید.

متاسفانه کمپانی دل در خصوص باتری هیچ اطلاعاتی به جز ظرفیت آن (۵۶ وات ساعت) ارائه نداده است.

HP Pavilion

صفحه نمایش: 16.1 اینچ با رزولوشن 1920×1080

پردازنده: Intel Core i5-10300H

گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1650

حافظه ی رم: 8 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت

درست مانند کمپانی دل، HP نیز برای لپ تاپ های گیمینگ خود از برند متفاوتی استفاده می کند (Omen) که معمولا قیمت محصولاتش بالاتر است. اچ پی برای ارائه ی محصولات ارزان قیمت تر از برند اصلی خود استفاده می کند. لپ تاپ گیمینگ Pavilion مشخصاتی مشابه Dell G15 دارد اما تفاوت های کوچک میان این دو محصول باعث شده است قیمت Pavilion از رقیبش کمی پایین تر باشد.

این لپ تاپ از پردازنده Core i5-10300H بهره می برد (مانند لپ تاپ های Asus و MSI که در این لیست آمده اند) که نسبت به پردازنده ی G15 کمی کندتر است اما با خرید این لپ تاپ صفحه نمایش بزرگتری در اختیارتان قرار می گیرد. با وجود صفحه نمایش بزرگتر، وزن این لپ تاپ از G15 کمتر است. این بدان معناست که از نظر عمر باتری نمی توان انتظار زیادی از آن داشت.

البته اچ پی پاویلیون با مانیتور سایز 15 اینچ هم با کانفینگ های مختلف تولید می گردد. این کاهش سایز مانیتور موجب کاهش قیمت هم گردیده. و امکان خرید برای همه عاشقان گیمینگ را فراهم نموده. مطمئنا ظاهر بسیار زییا و براق اچ پاویلیون در فروش و تقاضای بالا این لپ تاپ تاثیر زیادی داشته.

مشخصات لپ تاپ پاویلیون

Acer Nitro 5

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با رزولوشن 1920×1080

پردازنده: AMD Ryzen  5 5600H

گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1650

حافظه ی رم: 8 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت

سری Nitro از قدیمی ترین برند های Acer است. بر خلاف HP و Dell که از برند های متفاوت برای لپ تاپ های گران قیمت تر استفاده می کنند، Acer هم در لپ تاپ های گیمینگ گران قیمت خود و هم در لپ تاپ های ارزان قیمت تر؛ مانند Nitro 5، از یک برند استفاده می کند. این لپ تاپ نیز مشخصات مشترکی با رقبای خود که در این فهرست آمده اند، دارد اما به جای پردازنده ی Intel Core i5 از AMD Ryzen 5 بهره می برد.

سی پی یو Ryzen 5 5600H نه تنها از Core i5 نسل دهم اینتل قوی تر است، بلکه باتری کمتری نیز مصرف می کند. متاسفانه همین موضوع باعث بالاتر رفتن قیمت آن می شود. سایر مشخصات این لپ تاپ با رقبایش تفاوتی ندارد.

لپ تاپ ایسر نیترو 5

Lenovo Legion 5

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با رزولوشن 1920×1080

پردازنده: AMD Ryzen 7 5800H

گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3050Ti

حافظه ی رم: 16 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت

اگر می خواهید پول بیشتری برای خرید لپ تاپ پرداخت کنید، Legion 5 یکی از گزینه های مناسب شماست. این لپ تاپ مشخصات بهتری نیز نسبت به سایر دستگاه های این فهرست دارد. 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و از همه مهمتر، پردازنده ی بهتر (Ryzen 7  تقریبا با پردازنده های نسل آخر Core i7 شرکت اینتل رقابت می کند) و گرافیک قوی تر، علت بالاتر بودن قیمت این لپ تاپ نسبت به رقبایش می باشد.

البته Legion 5 از سایر رقبای خود در این فهرست کمی سنگین تر نیز می باشد و انتظار عمر باتری طولانی نمی توان از آن داشت.

لپ تاپ گیم LENOVO LEGION

Asus TUF Gaming F17

صفحه نمایش: 17.3 اینچ با رزولوشن 1920×1080

پردازنده: Intel Core i5-10500H

گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1650

حافظه ی رم: 8 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت

اندازه ی نمایشگر اکثر لپ تاپ ها حدود 15.6 اینچ است اما برخی کاربران ترجیح می دهند صفحه نمایش بزرگتری داشته باشند. در این فهرست HP Pavilion با صفحه نمایش 16.1 اینچی خود تجربه ی بهتری نسبت به رقبایش ارائه می داد اما اگر به این اندازه نیز راضی نیستید، TUF Gaming F17 نمایشگری با اندازه ی حدود 20 درصد بزرگتر (17.3 اینچ) برایتان فراهم می کند. البته رزولوشن این صفحه نمایش با سایر رقبایش برابری می کند و این به معنای کاهش تراکم پیکسلی این لپ تاپ می باشد.

جای تعجبی نیست که Asus TUF Gaming F17 سنگین ترین لپ تاپ گیمینگ موجود در این فهرست نیز هست. سایر مشخصات این لپ تاپ (به جز فضای ذخیره سازی) با رقبایش برابری می کند.

ایا لپ تاپ گیم ارزان قیمت بخریم یا نه

بسیاری از برندهای بزرگ تولید کننده در دنیا بهترین محصولات خودشان را با عنوان لپ تاپ گیمینگ ارائه می دهند. خیلی از برندها بدنبال محصولات خیلی خاص رفتند که بهترین های خودشان را ارائه دادند. اما انتظاری که داشتند در بازار محقق نشد. چون قیمت ها خیلی بالا در می آمد. از طرفی بعضی برندهای خیلی خاص لپ تاپ های گیمینگ مانند RAZER BLADE و ALINWARE  هم تو بازار حضور داشتند که خوب معلوم بود بسیاری از عاشقان و حرفه ایها و انهایی که خیلی مبلغ براشون مهم نبود. دنبال این برندهای خاص رفتند و در نتیجه این برندها دنبال تولید لپ تاپ های گیمی رفتند. که قیمت مناسب تری داشته باشند و از طرفی بسیاری از بازیها را پوشش بدهند.

برای کاهش قیمت خیلی کیفیت مانیتورها را بالا نبردند.پردازنده را از میان رده ها استفاده کردند و رم را روس 8 گیگ نگه داشتند.و خیلی هارد بالای 512 استفاده نکردند. اما ازم همترین و اصلی ترین بخش یک لپ تاپ گیم یعنی گرافیک کم نکردند. و در هر مدلی بهترین کارت گرافیک را استفاده کردند. در نتیجه بسیاری از عاشقان بازی و کارهای حرفه ای را راضی نگه داشتند. مطمئنا این لپ تاپ های گیمینگ میان رده هم نسبت به بسیاری از لپ تاپ های معمولی کیفیت بهتری دارند و مورد استقبال قرار گرفتند.

البته که تولید لپ تاپ های خاص متوقف نشده و دل برند ALINWARE را خرید و همچنان تولید می کند و HP  هم زیر مجموعه خودش برند ALINWARE را تولید می کند. لطفا به بقیه مقالات تخصصی ما در مورد انواع لپ تاپ گیم و بازی یک سر بزنید. و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. مشتاقانه منتظر پیامها و صدای گرم شما هستیم .امیدواریم مقالهبهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان سال 2021 که همکاران من در سایت دکونزو تهیه کردند. برای شما مفید بوده باشد. لطفا هرگونه سوال یا ابهام  در مرود خرید لپ تاپ گیمینگ را با همکاران من در بخش فروش به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.